Abstract:
Bu makalede işitme engeli olan bireylerin zihin kuramı özelliklerinin incelendiği çalışmaların gözden geçirilmesi amaçlanmıştır. Makalenin ilk bölümünde genel özellikleri ile zihin kuramı açıklanmış, ikinci bölümde işitme engeli olan bireylerin zihin kuramı özelliklerini inceleyen çalışmalar detaylı olarak ele alınmıştır. Makalenin üçüncü bölümünde ise işitme engeli olan bireylerin zihin kuramı özellikleriyle ilişkili olabilecek faktörlerin incelendiği çalışmalar ile işitme engeli olan çocukların evlerinde kullanılan dil ve zihin kuramı arasındaki ilişkiyi ele alan çalışmalar gözden geçirilmiştir. Son olarak incelenen çalışmaların sınırlılıkları ve ortak bulgularından söz edilerek, ileri çalışmalara ve uygulamaya yönelik önerilere yer verilmiştir.
The purpose of this study is to review studies which consist of theory of mind (ToM) characteristics of people with hearing disabilities. In the first part of the study, general features of ToM are described. In the second part of the study, studies which investigated ToM features of people with hearing disabilities are covered in detail. In the third part of the study, studies which investigated factors on ToM features of people with hearing disabilities are presented and finally studies which covered the relationship between language useage of children with hearing disabilities in their houses and relationship between ToM are presented.