dc.contributor.author |
Aktamış, Hilal
|
|
dc.contributor.author |
Pekmez, Esin Şahin
|
|
dc.date.accessioned |
2015-06-18T16:31:23Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-06-18T16:31:23Z |
NULL |
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/144 |
NULL |
dc.description.abstract |
Fen ve Teknoloji dersi programının işe yararlılığının test edilmesi için farklı öğretim alanlarını ölçmek üzere ölçüm araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle alanda şu anda kullanılmakta olan sadece çoktan seçmeli soru maddelerinin olduğu ölçeklere benzer bir ölçek geliştirmek yerine hem eğitimcilere hem de araştırmacılara bu alanda farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri sunmanın gerekli olduğu görülmüştür. Bu amaç kapsamında çalışmada ilköğretim Fen ve Teknoloji dersi öğretim programında yer alan Bilimsel Süreç Becerileri kazanımlarını Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin ve alanla ilgili araştırma yapan araştırmacıların farklı ölçme yöntemleri ile ölçebilmesini ve değerlendirebilmesini sağlamak üzere "Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği" nin geliştirme, güvenirlik ve geçerlilik çalışması yapılmıştır. Yapılan güvenirlik ve geçerlik çalışması sonucunda farklı soru tiplerinin yer aldığı iki aşamalı güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı elde edilmiştir.
It is required to test the serviceability of Science and Technology Course Curriculum. For this reason, measurement tools are required in order to measure different instructional areas. Therefore, it is thought that it is necessary to present different measurement and evaluation methods to both educators and researchers in this area instead of developing an inventory similar to the existing inventories containing only multiple-choice questions which are used now in the area. In this context, developing, reliability and validity studies of "Scientific Process Skills Inventory Towards Science and Technology Course" had been performed in the study in order to provide the Science and Technology teachers and the researchers performing investigations related to this area to measure and evaluate the Scientific Process Skills attainments existing in Science and Technology Course Curriculum by means of different measurement methods. At the end of the reliability and validity studies, a double-stage reliable and valid measurement tool containing different types of questions was obtained. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
Bilimsel süreç becerileri, Fen ve Teknoloji eğitimi, ölçek geliştirme,Science process skills, science and technology education, developing a scale |
en_US |
dc.title |
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNE YÖNELİK BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI |
en_US |
dc.title.alternative |
A STUDY OF DEVELOPING SCIENTIFIC PROCESS SKILLS INVENTORY TOWARDS SCIENCE AND TECHNOLOGY COURSE |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |