dc.contributor.author |
Özdemir, Mehmet Fatih
|
|
dc.contributor.author |
ÇELİK, ADEM
|
|
dc.date.accessioned |
2015-06-18T16:24:47Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-06-18T16:24:47Z |
NULL |
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/132 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, ortaöğretimde ikinci sınıfda öğrenim gören öğrencilerin kompleks sayılar konusunda önce bilgi eksiklikleri ve kavram yanılgıları belirlenmiştir. Sonra, bunların giderilmesi ile ilgili olarak çözüm önerileri sunulmuştur. Bu durum sekiz alt problemde değerlendirilmiştir. Bunun için, örneklemi 2005- 2006 eğitim-öğretim yılında İzmir ili Buca ilçesinde bulunan beş ortaöğretim okulunda eğitim-öğretime devam eden dörtyüzseksenüç öğrenci oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan elli çoktan seçmeli sorunun bulunduğu bilgi testiyle toplanmıştır. Hazırlanıp uygulanan anketler sonucunda elde edilen veriler SPSS 11. 0 programları yardımıyla yorumlanmıştır.\r\n\r\n\r\nThis study aimed at determining the deficiencies in knowledge and concept errors of secondary school, second grade students in complex numbers. This situation was assessed through six sub-problems. The sample of the study consists of four hundred eighty three students from five secondary schools in Buca district of Izmir in 2005- 2006 school year. The data were collected through a knowledge test including fifty multiple- choice questions prepared by the researchers. Suggestions for solution were presented in accordance with the results obtained. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
Matematik Eğitimi, Kompleks Sayılar, Bilgi Eksikliği,Kavram yanılgısı\r\n\r\nMathematics Education, Complex Numbers, Inadequate Knowledge, Misconception |
en_US |
dc.title |
ORTAÖĞRETİMDE KOMPLEKS SAYILARLA İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ |
en_US |
dc.title.alternative |
DETERMINING THE CONCEPT ERRORS WITH REGARD TO COMPLEX NUMBERS IN SECONDARY EDUCATION |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |