DSpace Repository

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KAVRAMLARI HAKKINDAKİ YANLIŞ ANLAMALARI

Show simple item record

dc.contributor.author Tüysüz, Cengiz
dc.contributor.author KARAKUYU, Yunus
dc.contributor.author TATAR, Erdal
dc.date.accessioned 2015-06-18T16:24:17Z NULL
dc.date.available 2015-06-18T16:24:17Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/128 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının bilimin doğası ile ilgili olarak bilimsel bilgi ve bilim insanları hakkındaki yanlış anlamalarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesinin Sınıf Öğretmenliği programında okuyan toplam 120 öğretmen adayı çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu sorular kullanılmış ve elde edilen verilerin betimsel bir analizi yapılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular öğretmen adaylarının, bilimsel bilgiye ve bilim insanlarına bakışlarında bir takım yanlış anlamalara sahip olduklarını ortaya koymuştur. \r\n\r\n Abstract The purpose of this study was to identify pre-service primary school teachers' misunderstandings about the scientist and scientific knowledge related by nature of science. The sample of the study was 120 third-year pre-service primary school teachers in a Department of Primary Education in Mustafa Kemal University. Researcher asked from every participant to write a response to open ended questions about scientist and scientific knowledge. In analyzing the research data, the researcher used descriptive analysis techniques. The findings of the research indicated that pre-service primary school teachers have some misunderstandings about scientist and scientific knowledge en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject Nature of science, scientific knowledge, scientist.\r\n\r\nBilimin doğası, bilimsel bilgi, bilim insanı. en_US
dc.title SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI KAVRAMLARI HAKKINDAKİ YANLIŞ ANLAMALARI en_US
dc.title.alternative PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS' MISUNDERSTANDINGS ABOUT NATURE OF SCIENCE en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account