DSpace Repository

İhracat pazarlama karması kararları için bilgi ihtiyaçlarının belirlenmesi: Kuru incir ihracatçıları üzerinde bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Aykol , Bilge
dc.date.accessioned 2015-11-26T15:52:13Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T15:52:13Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/12253 NULL
dc.description.abstract Bilgi eksikliği firmaların ihracat kararları verirken karşılaştıkları önemli sorunlardan biridir. Bilgi eksikliği, firmaların pazara uzak kalmalarına ve ihracatta pazarlamanın önemli bir bölümünün aracılara bırakılmasına neden olmaktadır. İhracatla ilgili kararlardan biri, ihracat pazarlama karmasının oluşturulmasıdır. Bu kararların verilmesi için bilgiye ihtiyaç duyulmaktadır. İhracat pazarlama bilgisi literatürü, ihracat pazarlama bilgisi alanında çok sayıda çalışma içermektedir. Ancak bu çalışmaların bir kısmı ihracat bilgisiyle ihracat kararları arasında herhangi bir ilişki kurmazken, bir kısmı da ihracat pazarı seçimi için gerekli olan bilgileri ele almaktadır. Bu anlamda, ihracat pazarlama karması kararları için gerekli bilgiler konusunda literatürde bir boşluk göze çarpmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ihracat pazarlama karması kararları için gerekli olan bilgilerin belirlenmesidir. Bunun için öncelikle ilgili literatürden yararlanılarak bu kararların verilmesinde dikkate alınması gereken faktörler derlenmiştir. Daha sonra, bu derlenen bilgilerin rehberliğinde oluşturulan soru formu ile otuz bir kuru incir ihracatçısı firma üzerinde bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Bu uygulamada, firmaların ihracat pazarlama karması kararlarını verirken kullanabilecekleri bilgilerin önem düzeyleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Sonuçlar, firmaların pazarlama karması elemanlarından en çok aracı seçimi ve fiyatlama ile ilgili bilgileri önemli gördüklerini ortaya koymaktadır. Hedef pazar ve son tüketici ile ilgili bilgiler ise daha az önemli görülmektedir. Ayrıca firma içinden elde edilebilecek bilgiler de dışarıdan elde edilebilecek bilgilerden daha önemli bulunmaktadır. Çalışmada ayrıca, ihracat pazarlama karması kararlarının verilmesine yönelik bir pazarlama bilgi sisteminin hakkında veri toplaması gereken varlıkların da ortaya konmasına çalışılmıştır. Ancak bu varlıkların firmalar üzerinde test edilmesi gerekmektedir. Çalışmada, bulunan sonuçlar ve ortaya çıkan sorunlar hakkında çözüm önerileri de tartışılmıştır. Çalışmanın ihracat alanındaki uygulamacılara ve akademisyenlere yararlı olması beklenmektedir. Lack of information is one of the important problems, which firms face when they make export decisions. Lack of information causes a distance between firms and the market and induces firms to leave a significant part of marketing activities to intermediaries. Formation of the export marketing mix is one of the decisions, which is associated with exporting. Making this decision requires information. Literature on export marketing information contains a number of studies in the field. Yet, some of these studies are concerned with the export information without relating it to an export decision, while some of them deal with information required for the selection of export markets. In this sense, there is a gap in the literature on the information necessary for export marketing mix decisions. The aim of this study is to identify the information required for export marketing mix decisions. First, the factors, which have to be considered while making these decisions, were identified based on the relevant literature. Then, a field study was conducted on thirty one exporters of dried fig using the questionnaire, which was designed based on these identified factors. This field study attempted to ascertain the importance, which exporters attach to the information which they might utilize while making export marketing mix decisions. The results show that firms considered the information related to the selection of marketing intermediaries and pricing as the most important, among the marketing mix components. The information associated with the target market and final consumers is rated as less important. Moreover, internal information is regarded as more important than external information. In addition to this field study, an attempt is made to identify the entities of a marketing information system for export marketing mix decisions. However, these entities have to be tested on firms. In this study, results and recommendations for solving the arising problems are discussed. The study is expected to be helpful for practitioners and academicians in the field of exporting. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject İhracat=Export Pazarlama programları=Marketing programs Kuru incir=Dried fig Bilgi sistemleri=Information systems en_US
dc.title İhracat pazarlama karması kararları için bilgi ihtiyaçlarının belirlenmesi: Kuru incir ihracatçıları üzerinde bir uygulama en_US
dc.title.alternative Identification of information requirements for export marketing mix decisions: A study on exporters of dried fig en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account