DSpace Repository

Denizde sportif faaliyetlete yönelik tüketici davranışı analizi

Show simple item record

dc.contributor.author PAKER, SERİM
dc.date.accessioned 2015-11-26T15:44:59Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T15:44:59Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/12131 NULL
dc.description.abstract Tüketici davranışları pazarlama biliminin temel konularındandır ve davranış bilimlerinin de alt bölümlerinden biridir. En genel anlamda davranış, insanların bütün eylemleri (etki ve tepkilerini) ve çevre ile etkileşim süreci olarak tanılanabilmektedir. Tüketici davranışları ise, satın alma bağlamında insan davranışının özel türleriyle ilgidir. Bu çalışmanın kapsamı içerisinde insan davranışlarını daha spesifik bir alanda sergileyen bir başka terim de ?spor? olup, rekreasyon faaliyetleri içerisinde cazipliği ve çeşitliliği ile önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu çalışmanın amacı Pazar karmasının önemli bir bölümünü oluşturan insan davranışlarını analiz etmek olup; analiz kapsamında, bu davranışları etkileyen faktörler, ilgili spor endüstrisi, denizle ilintili spor pazarlaması ve özellikle yelkencilik yer almaktadır. Analiz, pazarlama stratejisi yaklaşımı doğrultusunda yapılmış, önce denizde sportif faaliyetler ile ilgili kişilerin dahil edildiği odak grup çalışmaları ve derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiş, elde edilen değişkenler kullanılarak İzmir ve çevresinde bulunan yelken kulüpleri üyelerine kişisel değerlerinin üyelik satın alma tercihlerine etkisini anlamaya yönelik bir saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler kullanılarak, pazara yol gösterici öneriler geliştirilmiştir. Consumer behaviors is one of the key concepts of marketing science and one of the important subsections of behavioral sciences. In general, the term ?behavior? can be defined as all the actions (stimuli and responses) of human beings and the process of all their interactions with the environment. A specific field of behavior, ?consumer behavior?, is related to the human behaviors exclusively in terms of consumption. Another relevant term reflecting certain human behaviors, recreation, could be said to compromise certain activities which people attend voluntarily to enjoy their leisure times. Sport, is one of the recreational activities appealing to many with a wealth of attraction and varieties. The purpose of this study is to analyze the consumer behaviors, a significant part of the marketing mix, including certain factors affecting these behaviors, the relevant sports industry, sea related sports marketing in general and sailing in particular. The first step has been to realize a field study on the sailing club based and operated in İzmir region. Focus groups and deep interviews have been conducted, comprising those involved in sailing sports, though which their personal values and sail club membership purchasing preferences have been revealed. The analysis has also included finding out the effects of personal values on the purchase decisions. Based on the data collected through the analysis, certain guidelines have been proposed for the market in question. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Spor faaliyetleri = Sport activities ; Spor yönetimi = Sport management ; Sporcular = Sportsmen ; Tüketici davranışı = Consumer behavior ; Yelken sporu = Sailing en_US
dc.title Denizde sportif faaliyetlete yönelik tüketici davranışı analizi en_US
dc.title.alternative Consumer behavior analysis on sportive activities at sea en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account