DSpace Repository

COMPARISON OF TURKEY, FINLAND AND IRELAND NATIVE LANGUAGE TEACHING PROGRAMS

Show simple item record

dc.contributor.author Erdoğan, Tolga
dc.contributor.author GÖK, Bilge
dc.date.accessioned 2015-06-18T16:23:05Z NULL
dc.date.available 2015-06-18T16:23:05Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/118 NULL
dc.description.abstract The aim of this study is to compare native language teaching programs in Turkey, Finland and Ireland; and to show similarities and differences among the programs of these countries. Since it is aimed at displaying the current situation as it is, descriptive model was used in this study. Qualitative research method was used in the study. The data in this study was obtained from 2009 Primary Education Turkish Course Teaching Program and Guideline (1-5 Grades), 2008 Ireland Native Language Teaching Program and 2004 Finland Native Language Teaching Program. In addition to this, literature review related to native language teaching programs of these countries were used in this study. As the conclusion of this study, similarities and differences between the native language teaching programs of Turkey, Finland and Ireland have been presented and recommendations toward native language teaching program in Turkey have been made. ÖZET: Bu araştırmanın amacı, Türkiye, Finlandiya ve İrlanda ana dili öğretim programlarını karşılaştırmak ve bu ülkelerin programları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Araştırmada, var olan durumu olduğu gibi ortaya koyma amacı güdüldüğünden betimsel model kullanılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmada yer alan veriler, 2009 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1–5. Sınıflar), 2008 İrlanda Ana Dili Öğretim Programı ve 2004 Finlandiya Ana Dili Öğretim Programı'ndan elde edilmiştir. Ayrıca araştırmada bu ülkelerin ana dili öğretim programlarına ilişkin alan yazın taramasından elde edilen bilgilerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye, Finlandiya ve İrlanda ana dili öğretim programları arasında benzerlik ve farklılıklar ortaya konarak Türkiye'deki ana dili öğretim programına yönelik öneriler getirilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject Ana Dili Öğretim Programı, Karşılaştırmalı Eğitim, Türkiye, Finlandiya, İrlanda</p>Native Language Teaching Programs, Comparative Education, Turkey, Finland, Ireland en_US
dc.title COMPARISON OF TURKEY, FINLAND AND IRELAND NATIVE LANGUAGE TEACHING PROGRAMS en_US
dc.title.alternative TÜRKİYE, FİNLANDİYA VE İRLANDA ANA DİLİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account