DSpace Repository

American newsmedia and American politics in Michael Moore's Fahrenheit 9/11

Show simple item record

dc.contributor.author Kocaman, Hüseyin
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:50:46Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:50:46Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11350 NULL
dc.description.abstract Medyanın toplumun fikrini ve algısını oluşturmaya ve şekillendirmeye yardım ettiğini kabul etmek gerekir. Her yeni medya aracı bizim zaman ve mekan görüşümüzü aydınlatır ve yeniden tanımlar. İçinden geçtiğimiz bilgi devrimi bizim düşüncelerimizi ve yaşam şeklimizi dolaylı veya dolaysız olarak etkilemektedir. Noam Chomsky bu fikirleri politika alanına taşımıştır. Chomsky'ye göre, günümüz politik arenasında medyanın rolü bizim demokratik bir toplum algımızı sorgulamaktır. Bir toplumda demokrasi olduğu zaman, o toplum kendi meselelerinde karar verme sürecinin içinde olma olanağına sahiptir. Ama şu anda Irak'ta toplum, kendi işleriyle ilgilenmekten alıkonmuştur. Medya sayesinde buna yine de demokrasi denmektedir. Yalan ve yanlış bilgilendirme ile medya demokrasi ve birçok kavramın genel algısını belirlemektedir. Fahrenheit 9/11 yönetmen Michael Moore'un bir belgesel filmidir. Moore Amerikan politik-ekonomik sistemini radikal bir şekilde eleştirir ve bu eleştiriyi geleneksel medyaya kadar götürür. Film Amerika Birleşik Devletleri'nin politik durumunu ayrıntılı bir şekilde anlatır. Temelde haber medyasının yönetimini ve 11 Eylül 2001 saldırılarının sosyal baskı ve kontrol araçlarının güçlendirilmesi üzerindeki etkisini eleştirir. Fahrenheit 9/11 mali kazanımlar için ne kadar fedakarlık yapılabileceği, süper-güç Amerika'yı yöneten bir avuç insanın haritaları ve milyonlarca insanın hayatını değiştirmek için ne kadar ileri gidebileceği hakkında bir başka korkunç gerçektir. Film 9/11'in korkunçluğunu daha önce görülmemiş bir şekilde hatırlatarak başlar: uçakların binalara çarpma sesleri esnasında bize siyah bir ekran gösterir. Bu korkunçluğun kafamızdaki hatıraları daha tazeyken Moore Bush ailesinin Arap kraliyet ailesiyle uzun bir geçmişe dayanan ilişkilerini ortaya koyar. Bu gerçek filmin gösteriminden önce çok az insan tarafından biliniyor gibidir. Moore daha sonra Bush yönetiminin "Teröre Karşı Savaşı" politik etkinliğini artırmak için nasıl kötüye kullandığını eleştirmeye geçer. Bu kötüye kullanışın zirvesi Patriot Act olur, bu yasaya göre sıradan Amerikan vatandaşlarının belli temel hakları rafa kaldırılabilir. Filmin sonu temel bakış açısını özetler: "Savaş yöneten grubun kendi tebaasına karşı açılmıştır ve hedefi Avrasya veya Asya üzerinde zafer değil, toplumun yapısının olduğu gibi kalmasını sağlamaktır." Bu Amerikan halkının önündeki tehdidin Amerikan politik ve ekonomik sistemi olduğu demektir. It is necessary to admit that media helps manufacturing and shaping public opinion, even public perception. Every new media enlightens and redefines our view of time and space. The information revolution that we are going through at the moment has many direct or indirect effects on our thinking and daily lives. Noam Chomsky carried those ideas into the field of politics. According to Chomsky, the role of the media in contemporary politics makes us question our sense of a democratic society. When democracy exists in a society, that society has the means to take part in the decision-making process of their own matters. But now in Iraq, the public is barred from managing of their own affairs. This again is called democracy thanks to the media. Through disinformation and misinformation the media has determined the general sense of democracy and many other things. Fahrenheit 9/11 is a documentary film from director Michael Moore. Moore radically criticizes the American political-economic system and advances that critique into the mainstream media. The film elaborates on the political condition in the United States. It mainly targets to criticize the direction of the news media and the impact of the attacks of September 11, 2001 on the strengthening of instruments of social repression and control. Fahrenheit 9/11 is another awful truth about how much can be sacrificed for financial gains, how far a bunch of people that leads the super power USA can go to alter the maps and to change the lives of millions of people. The film opens with recalling the horrors of 9/11 in a unique way: showing us a black screen while the sounds of the planes crashing into the buildings are heard on the soundtrack. While the memories of that horror are still fresh in our heads, Moore then proceeds to expose the Bush family's long-standing connections with the Saudi royal family, a fact that few people seemed aware of before this film was released. Moore then goes on to criticize the way in which the Bush administration has exploited the "War on Terror" for maximum political effectiveness. The peak of this exploitation is the Patriot Act which brought the removal of certain civil rights of ordinary American citizens. The film's final summarizes its main perspective: "The war is waged by the ruling group against its own subjects and its object is not the victory over either Eurasia or East Asia, but to keep the very structure of society intact." That is to say that the threat against the American people is the American political and economic system. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject 11 Eylül 2001 olayı=Event of september 11th Amerikan siyasi inançları=American political believes Bush, George=Bush, George Irak=Iraq Terörle mücadele=Fight against terrorism en_US
dc.title American newsmedia and American politics in Michael Moore's Fahrenheit 9/11 en_US
dc.title.alternative Michael Moore'un Fahrenheit 9/11 filminde Amerikan medyası ve Amerikan politikası en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account