DSpace Repository

Konaklama işletmelerinde hizmet içi eğitim ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author ÇULHA, OSMAN
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:48:08Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:48:08Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11305 NULL
dc.description.abstract Emeğin yoğun bir şekilde kullanıldığı konaklama işletmelerinde "insan" kaynağı, hizmet kalitesinin ve müşteri memnuniyetinin en temel belirleyici unsurları arasında yer almaktadır. Konaklama işletmelerinin insan kaynağından verimli bir şekilde yararlanabilmesi insan kaynağına yapacağı yatırımlarla mümkündür. Hizmet içi eğitim ise, insan kaynağına yapılacak yatırımlardan birisini oluşturmaktadır. Diğer taraftan, konaklama işletmelerinin yapacağı hizmet içi eğitim yatırımlarının somut yararlarından birisi de, kendisine değer verildiğini algılayan işgörenin işletmeye bağlılığını artırmasıdır. Bu tez çalışmasının amacı, konaklama işletmelerinde çalışan işgörenlerin hizmet içi eğitim algılamaları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve örgütsel bağlılıkları üzerinde etkili olan hizmet içi eğitim algılama faktörlerinin neler olduğunun tespit edilmesidir. Hizmet içi eğitim algılama faktörlerinin örgütsel bağlılık üzerindeki etkileri, sosyal değişim ve psikolojik sözleşme kuramına dayandırılarak açıklanmaya çalışılmıştır. İşgörenlerin hizmet içi eğitim algılamalarını ve örgütsel bağlılıklarını ölçmek için literatürden elde edilen, daha önceden güvenilirliği ve geçerliliği kanıtlanmış ölçekler kullanılmıştır. Araştırma verileri, anket yöntemi ile toplanmış ve çok değişkenli veri analizleri kullanılarak analiz edilmiştir. İzmir'de bulunan dört ve beş yıldızlı otellerde çalışan toplam 298 işgören üzerinde uygulanan bu tez çalışmasında, işgörenlerin en yüksek değerdeki hizmet içi eğitim algılama bileşeni öğrenme motivasyonu, en yüksek değerdeki örgütsel bağlılık bileşini ise duygusal bağlılık olmuştur. Yapılan tez çalışmasındaæ (1) işgörenlerin duygusal bağlılığı üzerinde şef desteğinin, hizmet içi eğitim olanaklarının ve kariyer kazançlarının etkili olduğuæ (2) işgörenlerin devam bağlılığı üzerinde, aynı seviyede çalışma arkadaşın desteği ve hizmet içi eğitim olanaklarının etkili olduğuæ (3) işgörenlerin normatif bağlılığı üzerinde hizmet içi eğitim olanakları ve kariyer kazançlarının etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara göre, konaklama işletmelerinde çalışan işgörenlere sağlanan hizmet içi eğitim olanaklarının, üç bağlılık türü üzerinde de etkili olduğu ortaya çıkarılmıştır. Anahtar Kelimeler: Hizmet İçi Eğitim Algılamaları, Örgütsel Bağlılık, İşletmede Eğitim "Human" resource is one of the main determinants of service quality and customer satisfaction in labor-intensive hospitality industry. Efficiency of human resources depends on the investments made by the hospitality industry in the improvement of the employees. In-service training is one of the important investments in human resources. One benefit of investment in in-service training made by the hospitality industry is the enhancement of organizational commitment of employees by making them feel appreciated. The purpose of this thesis is to determine the relationship between the employees' perception of in-service training and their organizational commitment, and also determine which in-service training perception factors have an effect on the organizational commitment. The effects of in-service training perception factors on organizational commitments are explained on grounds of social exchange theory and psychological contract theory. Scales, which reliability and validity had been proven in previous studies, were used in order to evaluate the perceptions of in-service training and organizational commitment. Research data was collected by questionnaires and was analyzed by using multivariate data analysis. In this thesis, research covered 298 employees working at four and five star hotels in Izmir and the results indicated that the highest perception of in-service training component is learning motivation whereas the highest organizational commitment component is affective commitment. The study concludes that (1) support of supervisors, opportunities of in-service training and career benefits have an effect on affective commitmentsæ (2) support from peer employees and opportunities of in-service training have an effect on the continuance commitmentæ (3) opportunities of in-service training and career benefits have an effect on the normative commitment. In the light of these results, it can be said that opportunities of in-service training that is provided to employees in the hospitality industry has an effect on all the three components of organizational commitment. Key Words: In-Service Training Perceptions, Organizational Commitment, In-House Training en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Konaklama işletmelerinde hizmet içi eğitim ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma en_US
dc.title.alternative A research on determination of the reletionship between in-service training and organizational commitment in the hospitality industry en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account