DSpace Repository

Dünya markası geliştirme ve Türk firmaları için uygulamalar

Show simple item record

dc.contributor.author Börühan, Gülmüş
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:47:38Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:47:38Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11297 NULL
dc.description.abstract Gün geçtikçe dünya küresel bir hal almış ve bu durum tüketicilerin zevk ve tercihlerinde değişime ve satın alma davranışlarında farklılığa neden olmuştur. Böylece, rakiplerinden sıyrılmak isteyen firmalar arasında yoğun rekabet ortamı doğmuş ve bu rekabet markalaşma ve dünya markası kavramlarını ortaya çıkarmıştır. Ulusal sınırları aşarak dünyadaki tüm tüketicilere dünya standartlarında ürün ve hizmetler üreten bir dünya markası olmak oldukça uzun ve emek isteyen bir süreçtir. Bu bakımdan, firmaların küresel yönde gelişmeleri, gittikçe büyüyen pazar ortamında küresel marka stratejileri geliştirmeleri ve bu stratejiler doğrultusunda yeni düzene adapte olmaları gerekmektedir. Günümüzde firmalar açısından büyük önem taşıyan marka kavramı ve kapsamı, firmaların küresel pazarlara girme aşamaları, küreselleşme ile önemi artan dünya markası kavramı, bu kavramın firmalar açısından önemi, küresel marka stratejileri, Türkiye'deki markalaşma ve ülkemizde markalaşmanın en yoğun olduğu tekstil sektörünün küresel pazarlardaki konumu ve bu konumu geliştirmek açısından yapılması gereken atılımlar bu tezin temel noktalarını oluşturmaktadır. Bu tez çalışmasındaki amaç hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülke firmalarının dünya pazarlarında yer sahibi olma ve ticaret hacmini arttırma bakımından çok önemli bir unsur haline gelen marka kavramına dikkat çekmek, ülkemizin lokomotif sektörlerinden biri olan tekstil sektörünün artık fason üretim yerine markalaşma konusuna önem vermesi gerektiğini ifade etmektir. Anahtar Kelimeler: 1- Marka, 2- Dünya Markası, 3- Türkiye'de Markalaşma, 4- Türk Tekstil Sektöründeki Marka Gelişmeleri The world has gradually been global, causing consumers' tastes/choices and their sales behaviours to change. Therefore a heavy competitive medium has appeared among the firms which wish to outwit their competitor, with such a competition creating concepts of branding and global brand. It is a long and demanding process for a global brand to appear which produces goods and services in universal standards for all global clients, which is why it seems neccessary for firms to universally progress, develop global brands and adjust themselves to a new world order according to these strategies. Concept and context of brand of great importance in terms of current firms, phases of their involvement in global markets, global branding gradually becoming vital thanks to globalisation, its importance for firms, global brand strategies, branding in Turkey and its associated position in global markets of Turkish textile sector in which branding has greatly progress, and related attempts to develop such a position are all fundamental issues of the present thesis. The aim of this study is to attract attention to the concept of brand that has become a significant feature for firms of both developing and developed nations to increase volume of trade and enter global markets and emphasise that the textile sector, one of the leading processes in Turkey should pay attention to the issue of branding instead of custom manufacturing output for other firms. Key Words: 1- Brands, 2-World (Global) Brands, 3- Branding in Turkey, 4- Development of Brands in Turkish Textile Sector en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Marka=Brand Pazarlama=Marketing en_US
dc.title Dünya markası geliştirme ve Türk firmaları için uygulamalar en_US
dc.title.alternative Development of global brands and its associated practices for Turkish firms en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account