DSpace Repository

Hazır giyim sektöründeki stratejik lojistik uygulamaların sektör içi rekabete katkıları ve geleceğe bir bakış

Show simple item record

dc.contributor.author Seki, Ergün
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:46:55Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:46:55Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11285 NULL
dc.description.abstract Gelişen global rekabet koşulları firmaları yalnız dünya pazarında güçlü bir şirket olarak varolmalarını değil, ayrıca uluslararası ölçekte iyi bir konum geliştirmeye zorlamaktadır. Günümüzde bu rekabet küçük ve orta ölçekli işletmelerde dahil olmak üzere firmaların ilgilerini yönlendirmektedir. Rekabet artık sadece firmaların fabrikalarında ürettikleri arasında değil, ayrıca fabrika çıktılarına ilave olarak paketleme, hizmetler, müşteri tavsiyeleri, teslim düzenlemeleri, depo faaliyetleri ve diğer değer katan hizmetler arasındadır. Bu bağlamda ürün özellikleri müşteriyi elde tutmada yeterli olmamakta, rekabet üstünlüğü sağlayacak, müşteriye kalite ve değer kazandırmada kilit süreçlerden biri olan lojistik yönetimi uygulanmaktadır. Türkiye tekstil ve hazır giyim endüstrisi ülkenin tarihsel ekonomik gelişiminde büyük öneme sahiptir. 1950' ler boyunca büyeyen, 1960' larda öncelikle yerel pazarın ihtiyaçlarını karşılamaya odaklanan ve Türkiye' nin en önemli üretim dalı haline gelen tekstil ve hazır giyim sektörü, 1980' lerden bu yana gelişen global rekabet ile firmaları, kaynak kullanımı, üretim, dağıtım ve ürünlerini satış konularında dünya geneli alternatifler bulmaya zorlamıştır. Globalizasyonun sonucu olarak artan rekabet ve tedarik zincir yönetimi öneminin artmasıyla, tekstil ve hazır giyimde lojistik yönetimi konusu da daha ön plana çıkmıştır. Ve 1 Ocak 2005' ten itbaren dünya genelinde tekstil ve hazır giyime uygulanan kotaların kalkmasıyla birlikte Türkiye tekstil ve hazır giyim sektörü için yeni bir dönem başlamıştır. Günümüzdeki yüksek rekabet ortamında işletmelerin ana yetkinliklerini daha etkin yürütebilmeleri için kaynaklarını daha iyi yönetmeleri gerekmektedir. Bunun için firmalar ana faaliyetlerinin dışındaki faaliyetlerinde dış kaynak kullanımına gitmelidirler. Uygulama örneğimizde Ekol Lojistiğin Adidas müşterisine sunmuş olduğu müşteriye özel çözümler, çok boyutlu taşıma, depolama, ambar yönetiminin bütünleşik sistem yaklaşımı ile yönetilmesi, maliyet ve teknolojik risklerin azaltılması, dış kaynak kullanımının Adidas firmasına sağladığı avantajları göstermektedir. Global competition urges firms not only to develop a strong commercial presence in the world market, but also to assume an international configuration with regard to operations. Today this challenge tends to concern the majority of firms, including small and medium ones. Competition is not only between what companies produce in their factories, it is between what they add to their products as packaging, customer advice, delivery arrangements, warehousing and other value added services. Since relying on product attributes as a means of retaining customers is found to be insufficient in this context, logistics management is applied as one of the key business processes in delivering value and quality to the customer and in gaining a competitive edge. The Turkish textile and apparel industry has had great importance to the historic economic development of the country. Throughout the 1950s, the textile and apparel sector grew. By the 1960s, textiles and apparel was the prime manufacturing subsection in Turkey but the industry was primarily focused on meeting the needs of the domestic market. Since the 1980s, increasing global competition has forced companies to find worldwide alternatives for sourcing, manufacturing, distributing and selling their products. And with abolishing the worldwide quota system for textiles and apparel on January 1, 2005, it is started a new period for Turkish textile and apparel industry. In todays high competitive world, firms have to direct their sources for managing their core competencies. Therefore, firms have to outsource their non-core competencies. In the practice, customer specific solutions, management of the system by integrated system approach of multidimensional transporting,warehousing, storehousing, decreasing the risks of costs and technology that Ekol Logistics applications for Adidas, point out the advantages of outsourcing for Adidas. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Hazır giyim sektöründeki stratejik lojistik uygulamaların sektör içi rekabete katkıları ve geleceğe bir bakış en_US
dc.title.alternative The sectoral contribution of strategic logistics implementations in apparel sector and looking ahead en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account