dc.description.abstract |
Bilgisayar teknolojisindeki ilerleme, işletmelerin çok miktardaki veriyi saklayabilmesi ve gerektiğinde veriyi anlamlı bilgiye dönüştürmesini sağlamaktadır. Mevcut verileri bilgiye dönüştürme sürecinde veri madenciliği teknikleri kullanılarak süreçler analiz edilebilmektedir. Veri Madenciliği ile elde edilen sonuçlar müşteri odaklı bir işletme için girdi teşkil etmektedir. Bu çalışmada işletmelerin artan rekabet koşulları karşında ayakta kalabilmesi için kaçınılmaz olarak hedeflenen sürekli iyileştirme ve bu amacı benimseyen Altı Sigma metodolojisi ve teknikleri incelenmiştir. Altı Sigma yol haritası olarak kullanılan DMAIC döngüsündeki aşamalara ayrıntılı olarak yer verilmiştir. Özellikle verilerin toplanması, ölçülmesi ve analiz edilmesi sürecinde Veri Madenciliği tekniklerinden faydalanılması amaçlanmıştır. Son olarak da çalışma sonunda bugüne kadar yapılan araştırmalar incelenmiştir. The improvement in the soft technology provides the companies with the storage of many data and when necessary, data can be transformed into significant information. In the process of transforming the existing data into information, the process can be analized with the help of data mining techniques. The results obtained from the data mining can be used as an input for a company which focuses on the customer. In this thesis, six sigma metodology and its techniques which aim the continuous improvement of the companies to develop are examined in details. The stages in DMAIC which is used as a six sigma road map are researched in details. Especially it is purposed to use from data mining techniques during the processes which are collection of data, measurement of data and analyze of data. As a final, at the end of this thesis the researches made up till now are examined. |
en_US |