DSpace Repository

Lojistik yönetiminde simülasyon temelli eğitim yaklaşımları

Show simple item record

dc.contributor.author Çakaloz, Burak
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:45:20Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:45:20Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11258 NULL
dc.description.abstract Lojistik yönetimi, işletmelerin ürün ve hizmet kalitesinden ödün vermeden maliyet üstünlüğü sağlamada kullanabilecekleri değerlerin yönetilmesinde son derece önemlidir. İyi bir yönetim, iyi eğitilmiş yöneticiler ve çalışanlar ile mümkündür. Günümüzde yaşanan küresel ve teknolojik değişim ve gelişimlerle beraber gelişen eğitim teknolojileri, yönetici ve çalışanlardan beklenen bilgi, beceri ve tutumların oluşturulmasında uygulamaya dayalı eğitim yöntemlerinin çeşitliliğini ve önemini artırmıştır. Simülasyon temelli eğitim yaklaşımları, uygulamaya dayalı eğitim anlayışı çerçevesinde, yönetici yetiştirme alanlarında sıklıkla kullanılan bir yöntemdir. Lojistik yönetimi eğitiminde kullanılan simülasyonların öğrenme sürecine etkileri ve bu eğitim yönteminin kritik başarı faktörleri, öğrencilerin söz konusu eğitim yöntemini aldıkları süre bağlamında değerlendirilmiştir. Odak grup çalışması ve saha çalışmasının beraber yürütüldüğü tez çalışmasının sonucunda, öğrenciler eğitim yönteminin uygulandığı süreden bağımsız olarak yöntemin kendi eğitim süreçlerine katkılarını olumlu yönde değerlendirmişlerdir. Kritik başarı faktörleri açısından yapılan değerlendirmede ise simülasyonun görsellik ve güncellik kriterlerinin algılanmasında istatistiksel olarak anlamlı derecede bir farklılık yarattığı eğitim süresi ile de ilişkili olarak ortaya konmuştur. Anahtar Kelimeler: Lojistik Yönetimi, Lojistik Yönetimi Eğitimi, Simülasyon, Beceriler, Eğitsel Oyunlar. Logistic management is highly important to manage values that organizations can use to provide financial advantage without compromising their product and service quality. A good management is possible with well-trained managers and personnel. Education technologies improved by today's global and technological changes and developments raised importance and diversity of education methods based on practice in building knowledge, skills and attitudes expected from managers and personnel. Simulation-based education approaches is a frequently used method in manager training fields in the frame of practice-based education view. Effects of simulations to learning process used in logistics management education and critical achievement factors of this education method are evaluated in the context of time during which students take the above mentioned education method. As a result of thesis study in which focus group study and field study carried out together, students evaluated contributions of this method positively, independently of time education method applicated. Also by the evaluation in terms of critical achievement factors, simulation seemed to significantly induce difference on perceiving visual and actuality criteria statistically, related with education period. Key Words: Logistics Management, Logistics Management Education, Simulation, Skills, Educational Games. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Lojistik yönetiminde simülasyon temelli eğitim yaklaşımları en_US
dc.title.alternative Simulation-based education approaches in logistic management en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account