dc.description.abstract |
Uluslararası pazarlara açılan işletmeler için en önemli konulardan biri, bu pazarlara girerken kullanılacak giriş yönteminin seçimidir. İşletmelerin kullanabileceği çeşitli giriş yöntemi seçenekleri bulunmaktadır fakat bunların içinden en uygun olanının seçilmesi kritik kararlardandır. Bu seçimin doğru bir şekilde yapılabilmesi için giriş yöntemlerinin tüm avantaj ve dezavantajlarıyla iyice bilinmesi gerekmektedir. Ayrıca giriş yöntemi seçimini etkileyen bir çok faktör bulunmaktadır ve en uygun giriş yöntemini seçebilmek için bu faktörlerin de iyice incelenmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada uluslararası pazarlara giriş yöntemleri ayrı ayrı incelenmiş, giriş yöntemi seçimini etkileyen faktörler belirtilmiş ve en uygun giriş yönteminin seçimine götürecek bir karar verme süreci izlenmiştir. Çalışmanın son bölümünde, verilen teorik bilgiler bazında Azerbaycan Devlet Petrol Şirketi SOCAR'ın uluslararasılaşma süreci değerlendirilmiş ve şirketin uluslararası pazarlara açılırken kullanmış olduğu giriş yöntemlerinin analizi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Uluslararası Pazarlama, Uluslararası Pazar, Giriş Yöntemi. One of the most important issues for enterprises which are moving into the international markets is the selection of entry mode for these markets. There are various entry mode alternatives for enterprises but the selection of the most appropriate one is a critical decision. To make this selection rightly all entry modes must be known thoroughly with all their advantages and disadvantages. Furthermore there are a lot of factors which affect the selection of entry mode. So these factors must be studied accurately to choose the most appropriate entry mode. In this study, entry modes for international markets were separately investigated, factors affecting the selection of entry mode were determined and a decision making process was followed to choose the most appropriate entry mode. In the last chapter, an internationalization process of SOCAR (State Oil Company of Azerbaijan Republic) was evaluated and entry modes which were used by company during entering the international markets were analysed. Key Words: International Marketing, International Market, Entry Mode. |
en_US |