DSpace Repository

Üretim süreçlerinde iyileştirme alanlarının belirlenmesi için altı sigma araçlarının kullanılması

Show simple item record

dc.contributor.author Bülbül, Şule
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:42:01Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:42:01Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11201 NULL
dc.description.abstract Küreselleşme ile birlikte hızla artan küresel rekabette ayakta kalabilmek, değişen pazar şartlarına uyum sağlayabilmek, farklılaşan müşteri beklentilerini etkin şekilde karşılayabilmekæ ancak yenilik ve iyileştirmelere açık olunarak ve bu iki olguyu işletme süreçlerinde etkin şekilde uygulayarak sağlanabilir. Bu bilinçle hareket eden işletmeleræ rakiplerine oranla kalite ve verimlilik performanslarını daha hızlı arttırabilmek ve bulundukları sektörde anlamlı bir fark yaratabilmek adına, uzun yıllardır çeşitli kalite yaklaşımlarını benimsemiş ve bu yaklaşımlara ait teknikleri süreçlerinde uygulamışlardır. Altı Sigma tekniği, uzman bir ekip ile bu amaçlara ulaşmanın güzel bir örneğidir. Bu çalışmada, öncelikle Altı Sigma temel kavramlarından söz edilerek, tanımlayıcı bilgiler verilmiştir. Sonrasında, elektronik kart tasarımı ve üretimi yapan bir işletmede üretim ve kalite kontrol süreçleri birlikte ele alınarakæ bu süreçlere ait müşteri geri dönüşlerine, yeniden işlemelere ve hurdalara neden olan hata kaynaklarının analizi yapılmış ve tekniğe ait araçların kullanımı ile nedenleri ortadan kaldırıcı yönde bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonunda üretim ve kalite süreçlerinin sigma seviyesinin yükseltilmesi, hatalı ürün miktarının azaltılması amaçlanmıştır. Surviving in the increasing global competition, complying with changing market requirements, and meeting customer expectations in an effective way can only be achieved by dealing with innovation and amendments and applying both of them in company process effectively. Companies that pay attention to these most important points have adopted different quality approaches and applied techniques that belong to these approaches in their processes in order to improve quality and productivity performance and to act better than their competitors and to be successful in their sector. The "Six Sigma" approach is a good way to reach these goals with an expert group. In this work, basic concepts of Six Sigma have been mentioned. Then, a Six Sigma Project in an electronic card design and manufacture factory is explained. Root cause analysis of customer complaints, reworks, and scraps have been done. The analysis have done with the usage of Six Sigma tools and applications that eliminate the causes have been carried out. With these applications, the aim was to elevate the production and the quality process to the level of Six Sigma and to decrease the quantity of defects. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Altı sigma yöntemi=Six sigma method Süreç iyileştirme=Process improvement Süreç yönetimi=Process management Süreç analizi=Process analysis en_US
dc.title Üretim süreçlerinde iyileştirme alanlarının belirlenmesi için altı sigma araçlarının kullanılması en_US
dc.title.alternative Using the six sigma tools to determine improvement areas in production process en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account