DSpace Repository

Marka konumlandırma ve şehir markaları: Burdur şehrinin markalaşmasına yönelik bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Aray, Gönül
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:41:10Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:41:10Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11187 NULL
dc.description.abstract Küreselleşme günümüzün yadsınamaz bir gerçeğidir. Hiçbir şehir kendi içine kapalı politikalarla yaşayıp gelişemeyeceği için, ülkesindeki ve dünyadaki diğer şehirlerle ilişki içerisinde olmak zorundadır. Günümüzde pazarlama da ilişki temelli bir yapılanmaya girmiş bulunmakta ve bu anlamda tüm iletişim çabaları ile sinerjik bir etki yaratılmaya çalışılmaktadır. Küreselleşmenin bir sonucu olarak, ülkeler arası rekabet şehirlerarası rekabeti de gün geçtikçe artırmaktadır. Şehirler de tıpkı ürünler gibi, birbirleriyle tüketicileri olan yatırımcıları, yeni yer sakinlerini, turistleri, iş dünyasını ve bunlar gibi paydaşlarını çekebilmek için çeşitli çabalar içine girerler. Bununla birlikte, bu noktada ürünlerden ayrılırlar. Şehirler, ürünlere nazaran çok daha kompleks yapılardır. Çok fazla dinamikten meydana gelirler. Bu nedenle de şehirlerin markalanması, ürünlerin markalanmasından çok daha karmaşık bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır. Şehir markalama, şehirdeki bu dinamiklerin topyekun çalışması ile anlam kazanacaktır. Başta şehrin belediye başkanı ve fikir liderleri olmak üzere tüm halkın ortak çalışması ile ancak mümkün olacaktır. Bununla birlikte şu da unutulmamalıdır ki şehir markalama uzun vadeli bir faaliyettir. Kararlı, sabırlı ve tutarlı bir şekilde marka olma yolunda gidilmelidir. Şehirler için şehir markalamada uygulanacak standart reçeteler yoktur. Her şehir kendine özgü değerleri bünyesinde barındırmaktadır. Bu anlamda şehrin gerçek değerlerini ortaya koyabilmek için stratejik bir imaj yönetimine girilmeli, marka elemanları özenle seçilmeli ve ayırt edici olarak tüketicilerin zihinlerinde kabul edilebilir, farklı bir yer edinmek yani konumlandırmak gerekmektedir. Tüketicilerin zihinsel süreçlerine girebilmek ve kabul edilebilir bir değer sunarak onlarla ortak algısal alanda buluşmak çok önemlidir. Şehirler ne olduklarını ve nereye gittiklerini çok iyi biliyor olmalıdırlar. Gerçekçi ve tüm hedef kitlelerce paylaşılan bir vizyonun belirlenmesi ve bu hareket planına uyularak geleceğe adım atılması başarıyı getirecektir. Anahtar Kelimeler: Bütünleşik pazarlama iletişimi, marka, marka konumlandırma, şehir konumlandırma, şehir markalama. Globalization is an undeniable truth of our present day. No city can live and develope by applying withdraw policies. Therefore cities have to establishrelations with the other cities in their countries and cities that are in other countries of the world. Nowadays, marketing began to be restructured based on relations. In this context, a synergistic effect is tried to be created with the efford of using all communication methods. As a result of the globalization, competition in countries is increasing to interurban competitions by the day. Cities apply variety of methods to attract the investors that have their own consumers, new citizens, tourists, business world exactly like products. However, cities show some differences according to products in some points. Cities have more complex nature than products have. They are made up of too many dynamics. Therefore, we see that process of being of a brand of the cities is more complex. To be a brand of a city will come into value after being applied of all these dynamics. This will take place as a result of the solidarity and effort of all citizens including mayor and opinion leaders of the city. In addition of this, it should not be forgotten that this process is a long-term one so that citizens should be patient, determined and consistent in this process. There is not a standard way that will be applied in the process for all cities. Every city has their own peculiar values inside. In this context, a strategic image administration should be determined to identify the real values of the city, brand elements should be choosen diligently and they should be positioned in consumers' apprehensions in a distinguishing way. It is very important to affect the mentality of consumers and come together in a common perceptual denominator presenting them with value. All cities have to know what they are and where they are going. To identify a realistic vision that can be shared by all target mass and to step to the future in accordance with the plan will bring the success. Key Words: Integrated marketing communication, brand, brand positioning, city positioning, city branding. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Marka konumlandırma ve şehir markaları: Burdur şehrinin markalaşmasına yönelik bir uygulama en_US
dc.title.alternative Brand positioning and city brands: An example about branding the city of Burdur en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account