Abstract:
Günümüzde ekonomik, sosyal ve kültürel alanda meydana gelen gelişmeler ülkelerarası sınırları ortadan kaldırarak uluslar arası rekabetin değişimine yol açmaktadır. Bu ise işletmelerin söz konusu değişime uyum sağlamalarını zorunlu hale getirmektedir. Uluslar arası rekabette yaşanan bu değişiklikler büyük ölçekli işletmeler kadar, küçük ve orta büyüklükteki işletmeleri de etkilemektedir. Bu yüzden KOBİ'lerin bu değişime ayak uydurması zorunlu bir hale gelmektedir. KOBİ'lerin yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri, büyümeleri ve sürekliliklerini sağlayabilmeleri ise küreselleşmeleri ile mümkün olmaktadır. KOBİ'leri ve bunlara ilişkin alt yapıları güçlü olmayan ekonomilerin, işsizlik, ihracat, üretim ve büyüme gibi konularda ortaya çıkan sorunlara çözümler bulabilmeleri ve bu konuda önemli açılımlar yapabilmeleri zordur. Onun için ülkeler KOBİ'lerin rasyonel büyümelerine katkı sağlayacak teşvik ve desteklerde bulunmakta, KOBİ'lerin büyümesini desteklemektedir. Küreselleşme süreci ile giderek yoğunlaşan ve bilgiye dayalı ekonominin getirdiği yeni koşullar çerçevesinde daha farklı bir boyuta taşınan rekabet ortamı, yeni rekabet koşulları ile mücadele edilmesini sağlayacak stratejilerin belirlenmesinde dikkatlerin ekonomide ağırlıkla bir yere sahip olan KOBİ'ler üzerinde yoğunlaşmasına yol açmıştır. Nowadays economic, social and cultural developments abolish international boundaries and cause changes in international competition. And this requires the interprises to adapt themselves to these changes. Changes in international competition affect large scole as well as small and medium sized enterprises. Therefore small and medium sized enterprises (SMEs) should keep up with this change. In order to remain standing, to grow and to get continuity in this hard comptition environmentæ SMEs should be globalized. SMEs and economies weak in those relations are in difficulty of finding solutions to the unemployment, export, development and production. That is why the SMEs are supported and sponsored by the government to help their development. The rivalry case that was dense after the globalization and by the effect of the new conditions of the economy standing on information caused the SMEs that have an importance in the economy to get attraction.