DSpace Repository

Seyahat acentalarında e-ticaret ve internet kullanımı: Azerbaycan örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Mammadov, Rufat
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:38:33Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:38:33Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11142 NULL
dc.description.abstract Küreselleşme artık gelişimenin yeni aşaması olan bilgi çağına doğru hızla girmektedir. Artık insan hayatını bilgi çağının ürünlerinden ayrı düşünmek çok zordur. Hadiseleri mümkün olduğu kadar hızla izlemek, elde edilmiş bilgileri uygun bir şekilde kullanmak her bir insanın günlük ihtiyacına, çağdaş hayat tarzına dönüşmüştür. İnternetin ve özellikle web'in büyük bir gelişim kaydetmesi ve işletmelere çeşitli avantajlar sunması, pek çok işletme ve müşteriyi pazara çekmekte ve böylece pazarlama faaliyetlerini internet aracılığı ile gerçekleştirmelerini sağlamaktadır. Bu çalışmada elektronik ticaret ve internet kavramlarına değinilmiş, seyahat acentalarında internetin önemi araştırılmış ve Azerbaycan'da seyahat acentalrında elektronik ticaret ve internet kullanımı incelenmiştir. Veriler anket yöntemiyle toplanmış ve anket verilerinin analizinde SPSS 12 for Windows paket programından yararlanılmıştır ve frekans dağılımı, crosstabs ve T test analizi kullanılmıştır. Sonuçlar litaratür taraması yoluyla elde edilen bilgiler doğrultusunda yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Küreselleşme, E-Ticaret, İnternet, Seyahat Acentaları, Azerbaycan. Globalization is rapidly changing to its new level of information era. From this time, the human's life cannot be thought apart from the products of information era. To follow the events as fast as possible and to use the obtained information reasonably become daily requirement and modern lifestyle of every human. The rapid development of internet, especially web, and offering various advantages to agencies attract many firms and customers to the market, and so provides the marketing deeds to be done via the internet. E-trade and internet notions were touched, the importance of the internet in travel agencies, e-trade and internet use in travel agencies in Azerbaijan were examined in this study. The data were gathered by questionnaire and SPSS 12 for Windows was utilized to analyze the data of the survey and frequency distribution, cross tabs and T test were used. The results were interpreted through the information in literature research. Key Words: Globalization, E-trade, Internet, Travel Agencies, Azerbaijan. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Seyahat acentalarında e-ticaret ve internet kullanımı: Azerbaycan örneği en_US
dc.title.alternative E-trade and internet use in travel agencies: Case of azerbaijan en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account