Abstract:
Bu tez, Soğuk Savaşın klasik güvenlik anlayışına eleştirel bir bakış açısı getiren Galler Okulunun yeni güvenlik yaklaşımını ve eleştirilerini incelemektedir. Eleştirel Güvenlik anlayışı çerçevesinde, gerçekçi okulun devlet odaklı güvelik anlayışının genişleyip derinleşmesi gerekliliği savunulmuştur. Devletin merkez alındığı güvenlik anlayışında, bireyler ve sosyal gruplar gibi diğer aktörlerin göz ardı edilmesi "kimin güvenliği" sorusunu gündeme getirmiştir. Bu tartışmaların ışığında, Soğuk Savaş sırasında ihmal edilen "insan güvenliği" kavramı ve bu kavramın gerekliliği ve önemi güncel örneklerle desteklenmiştir. Bunun yanında devletler arasındaki çatışmanın yerini yoğunlukla devlet içi çatışmalara bırakması, tehdidin de yapısını değiştirmişÃ¦ göç, doğal afetler, çevre kirliliği, organize suçlar ve terörizm gibi kavramların da tehdit unsurları arasında incelenmesi zorunluluğunu beraberinde getirmiştir. This thesis observes the Welsh School's new security thinking and its critiques towards the Cold War security approach. Under the framework of the Critical Security Studies, it is argued that realist school's state oriented security approach should be broadened and deepened. As a result of the state based security studies, which ignored the security actors such as individuals and social groups, question of "whose security" comes into the security agenda. Under the spotlight of these discussions, "human security" concept and how it is necessary and important is supported with current events. In addition to this, since the intra-state conflicts generally replaced with inter state wars, nature of the threats are also changed and issues such immigration, natural disasters, environmental disasters, organized crimes and terrorism are mentioned and treated as potential threats.