DSpace Repository

Yeşil pazarlamanın modern pazarlamadaki yeri ve küresel bazda değerlendirilmesi: Uygulama örnekleri

Show simple item record

dc.contributor.author Yüksel, Emrah
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:36:38Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:36:38Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11109 NULL
dc.description.abstract Gelişen teknoloji ve küreselleşen dünya kavramları içinde işletmeler hızlı değişime uyum sağlayabilmek için esnek bir yapıya sahip olmalıdırlar. Bu günümüzün koşullarının bir gereğidir. Her gün yeni çıkan kavramlar, yükselen trendler hızlı bir değişimle işletmelerin karşısına çıkmaktadır. Söz konusu değişim ve yenilik sadece işletmeler için geçerli değildir. Aynı zamanda işletmelerin organik olarak bağlı bulunduğu stratejik baskı-çıkar grupları, yani müşteriler içinde geçerlidir. Örgüt veya işletme etkinliğini sürdürebilmesi için bunları göz önünde bulundurmak zorundadır. Günümüzde müşterilerin değişen isteklerine karşı işletmelerin sorumlulukları da değişmiştir. Artık, işletmelerin çevreye verecekleri zararlar için stratejik çözümler bulmaları gereken bir döneme girilmiştir. Bugünün müşterileri artık ürünün veya hizmetin yanı sıra, örgütün sosyal sorumluluk niteliğini de göz önünde bulundurarak karar mekanizmalarını çalıştırmaktadırlar. Küreselleşen dünya ile kıt kaynak durumunda olan çevrenin korunması işletmeler için amaç ve hedeflerden biri durumuna geldiğini söylemek mümkündür. Çevre faktörünün önem kazanması ile birlikte işletmelerin üretim, mamul veya hizmet oluşumu, bunlara bağlı olarak pazarlama stratejileri önemli ölçüde değişmektedir. Doğaya dost ürün tasarımları yapılmaya başlanmakta ve bu ürünler "Yeşil Pazarlama" kavramı içinde müşterilere ulaştırılmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmada "Yeşil Pazarlama" konusu, modern pazarlamanın unsurları çerçevesinde ele alınmış, çevrenin önemine ve çevre kirliliğinin görünümüne değinilmiş, çevreciliğin toplumdaki yeri ve gelişim seyri incelenerek, yeşil pazarlama uygulamalarını hayata geçiren, ulusal ve uluslararası kurum ve çalışmalardan örnekler verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Yeşil Pazarlama, Çevre Kirliliği, Sürdürülebilir Gelişme, Çevreci Hareket. Together with developing technology and globalization of the world, managements should be flexible in order to adapt this sudden change. This is a requirement of the current conditions. Everyday, managements are coming face to face with the new conseptions and increasing trends. The mentioned change and improvement is not only for the managements but also for the strategic benefit groups in other words customers to whom the managements are organically connected. Organisation or managements should consider this to be able to continue to their activity. Nowadays, the responsibilities of the managements have been updated because of the changing demands of the customers. According to the philosophy of the modern administration, new perspective of the management is to find solution to the environmental damage. Recently, customers have started to decide by thinking about the social responsibilities of the organization apart from the product and service. It is possible to say that to protect the environment, which is now a limited basis because of the globalization of the world, is one of the targets of the managements. After the importance of the environment has been realized, the production, service facilities and depending on them marketing strategies of the managements have dramatically changed. The design of the environmentally friendly products have been started and these products have been tried to be delivered to the customers in the conception of "Green Marketing". In this study, "Green Marketing" is investigated according to the modern marketing and the importance of the environment and the perspective of the environmental pollution are mentioned. Additionally, some examples from the international and national foundation which have already started to apply green marketing are given by analyzing the development and situation of the environment in the society. Key words: Green Marketing, Environmental Pollution, Sustainable Development, Environmental Act. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Yeşil pazarlamanın modern pazarlamadaki yeri ve küresel bazda değerlendirilmesi: Uygulama örnekleri en_US
dc.title.alternative The role of green marketing in the modern marketing and the evaluation of it according to the global view: Application samples en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account