DSpace Repository

Küresel marka yaratma ve Türkiye uygulamaları

Show simple item record

dc.contributor.author Açıkgöz, Burcu
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:36:02Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:36:02Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11099 NULL
dc.description.abstract Küreselleşme firmalar için artık kavşak noktasıdır ve bu artık büyük bir rekabete girilmiştir. Yeni marka kurallarının yer aldığı sınır ötesi bir alana girildiğinden dolayı bu savaşta agresif aksiyon alınmalıdır. Küresel marka konusunda tekrar düşünmenin vaktidir. Artık global stratejiler pazarı yönetirken, firmalar, yeni dünya kurallarının dışında kalınamayacağının farkındadırlar. 41 ülkeden 3300 tüketicinin katılımıyla gerçekleştirilen bir araştırmada araştırmacılar, pek çok kişinin bir markayı küresel kalitesinden dolayı diğerlerine tercih ettiği gerçeğini ortaya koydular. Markalarının küresel özellikleri yerine firmalar, bu özelliklerinin nasıl yönetileceğine odaklanmalıdırlar. Gelecekteki bir gelişimin dış pazarlardan markaya yansıyacağı hatırda tutulmalıdır. Dış pazara açılan firma, o ülkenin kültürünü, politik ve yasal faktörlerini dikkate almalıdır. Küresel bir marka firmasına daha iyi bir imaj, daha iyi satış rakamları ve güç sağlar. Küresel marka olmak, hem iç unsurları hem de dış çevre faktörlerini çok iyi yönetebilmek demektir. Küreselleşmenin hız kazandığı günümüz dünyasında bu faktörler daha kompleks bir yapı kazanmış ve çeşitlenmiştir. Bu çalışmada firmalara bir yol göstermesi bakımından küresel olma yolunda atılması gereken adımlar irdelenmiştir. ANAHTAR KELİMELER: 1) Uluslararasılaşma, 2) Küreselleşme, 3) Marka, 4) Küresel Marka, 5) Turquality Projesi. Globalization is at a crossroads, and businesses are now entering into a major war. We must take some very aggressive action because at this very second, we have already entered a new frontline where there are brand-new rules. It's time to rethink global branding. Such "global" strategies now rule marketing. Nowadays firms know that is not possible to isolate themselves out of new-worldwide-rules. In a research project involving 3,300 consumers in 41 countries, the researchers found that most people choose one brand over another because of differences in the brands' global qualities. Rather than global characteristics of their brands, it's critical for firms to manage those characteristics, because future growth for most companies will likely come from foreign markets. International firms must take into consideration the host country's culture with politic and legal factors. A worldwide brand enables to its firm a better image, more sales figures and force. Being a global brand means that managing well both internal and external factors at the same time. In our rapidly-going-global-world, these factors have gained more complexity and variety. In this study, aiming at indicating the firms the steps be taken in global-brand-road have been analyzed. KEY WORDS: 1) Internationalization, 2) Globalization, 3) Brand, 4) Global Brand, 5) Turquality Project. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Marka=Brand Küreselleşme=Globalization en_US
dc.title Küresel marka yaratma ve Türkiye uygulamaları en_US
dc.title.alternative Creating global brands and implementations in Turkey en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account