DSpace Repository

Uluslararası pazarlama stratejileri ve otomotiv sektöründe uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Uysal, Sezin
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:35:43Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:35:43Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11094 NULL
dc.description.abstract Dünyada yaşanan ekonomik, siyasal, sosyal ve teknolojik değişim, kitlesel bir nitelik kazanarak büyük boyutlara ulaşmaktadır. Dünyadaki kitlesel iletişim ile birlikte pazarlar genişlemiş rekabetin boyutları da doğru orantılı artmıştır. Yaşanan bu değişim ve gelişmeler uluslararası pazarlama kavramının büyümesine neden olmuş ve toplumu oluşturan bireylerin tutum ve davranışlarını etkilemiştir. Bu gelişim, işletmeleri yönetim ve pazarlama stratejilerini oluşturmasında ve bu stratejilerini uygulamaya koymasında önemli bir rol oynamıştır. Uluslararası pazarlamada strateji kararlarıæ ekonomik, kültürel, demografik, politik ve yasal, fiziksel çevreden ve teknolojik gelişmelerden etkilenmektedir. Bu nedenle işletmeler doğru strateji belirlemek amacıyla uluslararası pazarlara açılmadan önce çevresini incelemektedir. Uluslararası pazarlama stratejisi, doğrudan uluslararası alanda faaliyet gösteren işletmelerin vizyonu ve hedefi ile ilintilidir. İşletmeler bu anlamda pazarları stratejik olarak sınıflandırmakta ve faaliyet alanlarını belirlemektedirler. Aynı zamanda işletmeler strateji oluştururken, standart bir yaklaşım ya da farklılaştırılmış bir yaklaşım arasında tercih yapmaktadır. İşletme faaliyet alanlarında ise pazarın içinde bulunduğu durum gereğince stratejik kararları uygulamaktadır. Anahtar Kelimeler: 1) Uluslararası Pazarlama 2) Uluslararası Pazarlama Stratejileri Economic, politic, social and technological change in the world is becoming aggregate and attaining large dimensions. With mass communication in the world, markets have expanded and competition dimension increases at the same time. This variation and evolution causes growing international marketing concept and affects attitude and behaviour of the community. Also, this evolution has affected enterprises, building and applicating management and marketing strategies. Strategic decisions in international marketing, relation to economic, culturel, demographic, politic and legal, physical environment and technological developments. Thus enterprises analyze business environment for determining appropriate marketing strategy. International marketing strategy is related to businesses which action in the international markets. In the mean of this purpose, businesses, segment markets and decide the markets which it is going to display activity in. Also when businesses generating strategies, they determinate to applicate standard or differentiated approach. Businesses implement the strategic decisions for the appropriate condition of the market. Keywords: 1) International Marketing 2) International Marketing Strategy en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Uluslararası pazarlama stratejileri ve otomotiv sektöründe uygulama en_US
dc.title.alternative International marketing strategies and application in automotive sector en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account