dc.description.abstract |
Yenilik, hızla değişen günümüz dünyasında yaşayan bizleri her yönden saran bir olgudur. Günümüzün değişen çevresel, teknolojik, toplumsal ve ekonomik koşulları bireylerin tüketim alışkanlıklarında değişikliklere neden olmaktadır. Müşteri odaklı, modern pazarlama anlayışını benimseyen işletmeler de bu değişime ayak uydurmak zorundadır. Eğer işletme bu değişen koşullara ayak uyduramazsa yok olup gitmeye mahkumdur. Bu nedenle yeni ürün geliştirme faaliyetleri bir işletme için hayati önem taşımaktadır. Yeni ürün geliştirmenin bir yandan yüksek risk taşıması ve bir yandan da vazgeçilmez oluşu, işletme yöneticilerini yeni ürün geliştirmede bilimsel bir süreç izlemeye itmiştir. Yeni ürünün fikir aşamasından pazara sunumuna kadar geçen bu süreç dikkatli bir biçimde izlendiğinde belirsizlikler ve risk bir ölçüde azaltılabilirken, yeni ürünün başarılı olma olasılığı da artırılabilir. Yapılan çalışma, yeni ürün geliştirme çalışmalarında bulunan firmaların pazarlama faaliyetlerine ve tutundurma çalışmalarına yeterince önem verdikleri takdirde başarılı olabileceklerini ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle, tezde yeni ürün geliştirme süreci genel anlamda konu ile ilgili literatürün araştırılmasıyla ele alınmakta ve yeni ürünlerde uygulanan tutundurma stratejileri örnek bir uygulamayla açıklanmaya çalışılmaktadır. The innovation is the fact which widely surrounds us who live in today' s rapidly changing world. The changing environmental, technological, social and economical conditions of today lead to some changes in consumption habits of individuals. The firms considering modern customer-focused marketing understanding also have to keep in step with this change. If this does not occur, the firm will face to the process of disappearing. For this reason, the activities of developing the new products are of vital importance for a firm. The inevitable and risky nature of developing a new product has forced firm managers to follow a scientific process. If the process of developing a new product is examined carefully from its inception to market, uncertainties and risk can be reduced and the possibility of success can be increased. This study shows, that the firms developing new products become successful when they attach sufficient importance to marketing operation and promotional activities. For this reason, in this thesis new product development process is defined making use of the literature on the subject and intended to show promotion strategies for new products with the help of a case study. |
en_US |