DSpace Repository

Contemporary female images from greek myths in Margaret Atwood's The Blind Assassin

Show simple item record

dc.contributor.author Ekren, Burcu
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:30:02Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:30:02Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11003 NULL
dc.description.abstract Arketipler, insanın kolektif bilinçaltında var olduğu savlanan, mitler ve edebiyat eserleri yoluyla da tekrarlandığı tespit edilen bireylerin ve toplumların ortak düşünce ve davranış kalıplarıdır. İlk olarak Carl Gustav Jung tarafından incelenen arketipler, insan psikolojisini şekillendiren ve ortak düşünce ve davranış kalıplarına neden olan önemli öğeler olarak kabul edilmektedir ve ilk örneksel teori adı altında sunulmaktadır. 1950'li yıllarda Northrop Frye tarafından yeniden ele alınan ilk örneksel eleştiriæ arketipleri din, kültür, dil ve edebiyatı şekillendiren yapılar ve edebi eserlerde tekrarlanan anlatı kalıpları olarak ele almaktadır. Feminist eleştirmenlerce yeniden gözden geçirilen ilk örneksel eleştiri, kadına ait arketiplerin ataerkil sistem tarafından yeniden tanımlandığını iddia eder ve tarih öncesi dönemdeki kadına ait arketiplerin günümüzde hala kadın romanında ayırt edilebilir olduğunu savunur. Feminist ilk örneksel eleştiri, ataerkil yapının kadına atfettiği arketipleri, tarih öncesi kadına ait arketiplerle yan yana inceleyerek, erkek egemen yapının kadının bütünlüğüne ait özellikleri parçalayarak, onu ataerkil yapının devamı uğruna "kurban ettiğini" göstermeyi amaçlar. Öte yandan, kadının kendi doğasına ait arketipler yoluyla erkek egemen sistem içinde var olma çabasını sergiler. Bu çalışmanın amacı, Margaret Atwood'un The Blind Assassin (2002) adlı romanında, ataerkil sistem tarafından yeniden tanımlanan arketiplerin Antik Yunan mitlerinden günümüze kadın imgelerinde hala geçerli olduğunu göstermek ve ataerkil sistemin bilinçaltını yansıtmaları bakımından incelemektir. Anahtar Kelimeler: 1) Arketipler ve Mitler, 2) İlk-örneksel eleştiri, 3) Feminist ilk-örneksel eleştiri, 3) Margaret Atwood, 4) The Blind Assassin. Archetypal criticism is revised by feminist critics by means of which they claim that archetypes regarding women are redefined by the patriarchy and argue that archetypes belonging to the women in pre-historic times are still discernable in women's fiction. Feminist Archetypal Criticism aims to demonstrate that masculine system fragmented the characteristics related to the wholeness of woman and "victimized" her for the sake of the continuation of patriarchal structures via juxtaposing redefined archetypes by masculine system with the archetypes belonging to the wholeness of woman in pre-historic times. Furthermore, it presents woman's efforts of survival in patriarchy by way of the archetypes concerning her nature in pre-historic times. This study basically aims to demonstrate the reconstructed archetypes which are still valid from Ancient Greek Myths to the present time in female images and to examine them on account of their reflecting the unconscious of the patriarchal system in Margaret Atwood's The Blind Assassin. Key Words: 1) Archetypes and Myths, 2) Archetypal Criticism, 3) Feminist Archetypal Criticism, 4) Margaret Atwood, 5) The Blind Assassin. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Contemporary female images from greek myths in Margaret Atwood's The Blind Assassin en_US
dc.title.alternative Margaret Atwood'un The Blind Assassin adlı romanında yunan mitlerinden günümüze kadın imgeleri en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account