DSpace Repository

Sağlık turizmi kapsamında termal işletmelerde sağlık hizmetleri pazarlaması ve algılanan hizmet kalitesi: Balçova termal İşletmesinde bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Çelik, Ayşegül
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:29:03Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:29:03Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10986 NULL
dc.description.abstract Son yıllarda kongre ve fuarlarda sıklıkla gündeme getirilen ülkelerin sağlık ve turizm politikalarında yer edinen sağlık turizmi rekabetin çok yoğun olduğu uluslararası pazardan pay alabilmek için ülkelerin üzerinde önemle durduğu bir sektör olmuştur. Medikal ve alternatif tıp alanında ucuz ve kaliteli hizmet almak amacıyla seyahat etmek isteyen kitlelerin sayısı giderek artmakta ülkeler ise bu talebi çekmek için cazibe yaratmaya çalışmaktadırlar. Ülkemizde komplementer ve alternatif tıp alanında önemli bir yere sahip ve yerli-yabancı hasta çekme potansiyeli olan termal işletmelerine sağlık kazanmak için gelen müşteri (hasta) profili hakkında turizm açısından birçok araştırma olmasına rağmen, sağlık sektörü açısından verilen hizmetin niteliği boyutunda termal işletmelerinin farklılığına ilişkin çalışmalar oldukça az sayıdadır. Oysa termal müşterisi (hasta) sadece otel müşterisi yada havuzdan faydalanıp ayrılacak kişi değildir. Bu nedenle termal işletmelerinde verilen sağlık hizmetinin, yararlananların beklentileri doğrultusunda gerçekleştirilebilmesi için pazarlama faaliyetlerinin önemi oldukça büyüktür. Dolayısıyla tüm sağlık işletmelerinde olduğu gibi termal işletmelerde de kalite – hasta memnuniyeti (bağlılık) - sağlık hizmet pazarlaması ilişkisi dikkat çeken bir mesele haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacıæ hizmet kalitesinin termal müşterisi tarafından nasıl algılandığı ve ne ölçüde müşteri memnuniyeti sağlandığının tespiti sonucu elde edilen veriler ışığında termal sağlık hizmeti pazarlamasının nasıl olabileceği konusunda saptamalarda bulunmaktır. Bu çalışmanın birinci bölümündeæ Sağlık turizmi ve termal işletmeciliğine yönelik yaklaşımlar ve çalışmalar vurguladıktan sonra termal işletmelerinde öncelikle sağlık ve tedavi hizmetlerine ve diğer hizmetlere yer verildi. İkinci bölümdeæ pazarlama ve yönetimi ile sağlık hizmet pazarlamasına değinildikten sonra Balçova Termal İşletmesi pazarlama bileşeni durum tespiti doğrultusunda elde edilen verilerden de faydalanılarak termal işletmeler için en uygun pazarlama bileşeninin oluşturulmasına çalışılmıştır. Ayrıca hizmet kalitesi ve ölçümü ile termal işletmelerde hizmet kalitesi konularında açıklamalar yapılmıştır. Üçüncü ve son bölümde iseæ Balçova Termal İşletmesi'nde yapılan servqual testi sonuçlarından faydalanarak hastaların beklentileri doğrultusunda termal müşteri memnuniyeti ve bağlılığı elde etmek için termal sağlık hizmet pazarlamasına yönelik saptamalarda bulunulmuştur. Health tourism which has acquired a place in the health and tourism policy of countries and which has frequently been mentioned in congresses has been a sector which has been regarded as important by the countries which want to have a share in the international market which has alot of competition. The number of people who want to travel to get service which is cheap and of high quality is increasing slowly and the countries are trying to create an attractiveness to meet this demand. Although there is a lot of research about the profile of the customer (patient) who comes to thermal facilities which has an important place in complementary and alternative medicine fields and has the potential of attracting native and foreign patients to be healthy The studies on the difference of thermal facilities in terms of the quality of service given by the health sector are few. However the thermal customer (patient) is not just hotel guest or a person who will just benefit from the pool and leave. The marketing activities are very important to carry out the health service to meet the expectatiıns of the people who benefit from it. So quality – patient satisfaction (correlation) – health service marketing relationship has become a matter which attracts attention at thermal facilities at just like all health facilities. The aim of this study is to determine how the quality of service is regarded by the thermal customer and to detect to which extent customer satisfaction is realized. Under the light of the data got by determining to which extent customer satisfaction is realized. In the first part of this study after emphasizing the approaches and studies which are aimed at health tourism and thermal management first of all health and treatment services and then other services at thermal facilities are discussed. In the second part after mentioning marketing and management and health service marketing the most suitable component has been tried to be formed by also making use of the data required in the direction of the detection of the state of the marketing component .In addition explanations on service quality at thermal facilities are made. In the third and last part findings are found on thermal health service marketing to acquire thermal customer satisfaction correlation according to the expectations of the patients by making use of the results of the servqual tests which are made at Balçova Thermal facility. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Sağlık turizmi kapsamında termal işletmelerde sağlık hizmetleri pazarlaması ve algılanan hizmet kalitesi: Balçova termal İşletmesinde bir uygulama en_US
dc.title.alternative Health services marketing through thermal organisations and service quality in terms of health tourism: An applicatoin in Balçova thermal organisation en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account