Abstract:
Bu araştırmanın genel amacıæ kurumsal itibar kavramından yola çıkılarak, kurumsal itibar yönetimi kavramını incelemek ve paydaşların kurumsal itibara ilişkin algılamalarını tespit etmektir. İlk bölümde itibar ve kurumsal itibar kavramlarına genel bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır. Bunun yanı sıra kurumsal itibarla yakından bağlantılı ve etkileşim halinde olan "kurumsal kültür", "kurumsal kimlik" ve "kurumsal imaj" kavramları incelenmiş ve aralarındaki ilişki açıklanmıştır. İkinci bölümde iseæ kurumsal itibar yönetimi ayrıntılarıyla incelenmiş, bu yönetim süreci açıklanmaya çalışılmıştır. Bunun yanında var olan itibarın korunması gerektiğinin de üzerinde durulmuştur. Aynı zamanda ölçülemeyen itibar yönetilemez düşüncesinden hareketle soyut bir kavram olan itibarın çeşitli ölçekler aracılığıyla ölçülebileceği vurgulanmıştır. Üçüncü ve son bölümde iseæ T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığına bağlı olarak kurulan Uludağ İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği'ndeki paydaşların, kurumun itibarını nasıl algıladıklarını ölçmek amacıyla Fombrun tarafından geliştirilen, itibar ölçeği kullanılmıştır. Buradan hareketle bu kurumun itibarına yönelik olan algılamalar ölçülmeye çalışılmıştır. The aim of this study, setting out on the corporate reputation concept, is to determine the corporate reputation management and to identify stakeholders perceptions regarding the corporate reputation. In the first chapter, reputation and corporate reputation was meant to examine in general terms. Furthermore "corporate culture", "corporate identity", "corporate image" concepts which are conntected closely and conversational with corporate reputation were determined and the relationships between them was explained. In the second chapter, corporate reputation management was determined particularly, this management procces was meant to explaine. Furthermore necessity of protection of existed reputation was emphasized. At the same time starting with idea of immeasurable can not be managed, it was stressed that reputation which is a abstract concept can be evaluated using various scales. In the last and third chapter, Reputation scale developed by Charles J. Fombrun and how corporate reputation was percieved by stakeholders in Uludag Exporters' Association which was established in accordance with Undersecreteriat of the Prime Ministry for Foreign Trade. Thus perception of corporate reputation was meant to evaluate.