DSpace Repository

Yüksek teknolojik ürünlerin pazara sunulmasında yenilikçi yaklaşımlar: Boya sanayi uygulaması

Show simple item record

dc.contributor.author Uysal, Mehmet Mutlu
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:23:54Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:23:54Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10897 NULL
dc.description.abstract Günümüzün gelişen ve değişen ekonomik koşullarında işletmelerin hayatlarını devam ettirebilmeleri için pazarda oluşan rekabet şartlarına ve tüketici tercihlerinde oluşabilecek değişimlere her zaman ayak uydurmaları gereklidir. Her işletmenin kendine özgü kurum kültürü ve yapısı mevcuttur. İşletmelerde oluşan kurum kültürü, geçmiş yıllarda oluşan tecrübeleri, bilgi birikimleri, profesyonellerin ve sermayedarların ortaya koydukları vizyonla son derece paralellik arz etmektedir. İşletmeler oluşturmuş oldukları kurum kültürlerinde her zaman sağlıklı bir yapının kurulmasını ortaya koymak zorundadırlar. İşletmeler canlı organizmalar gibidir. Organizmanın herhangi bir yerinde oluşacak problemi organizmanın kendisi tamir edebildiği gibi, dışarıdan alınacak desteklerle de eski sağlığına kavuşabilir. Benzer durum işletmeler için geçerlidir. İşletmeler kendini ayakta tutabilecek faaliyetleri yerine getiremediklerini hissettikleri anda problemli bölümde yeniden yapılanmaya gitmek, öncelikle kendi içinden veya dışarıdan yapılacak desteklerle bu problemi çözmek zorundadır. İşletmeleri ayakta tutan en önemli kavram karlılık olgusudur. Bu kapsamda satılan ürünlerin kompozisyonu son derece önem taşımaktadır. Satılmakta olan ürünler zaman içinde ürün yaşam eğrisinin farklı bölümlerinde yer alabilirler. İşletme yönetiminin en önemli görevi, ürün yaşam eğrisinde düşme eğilimine giren ürünleri tespit edip bunların yerine tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına uygun yenilerini koymaktır. Bu çalışmada konvansiyonel ürünleri üretip satan bir işletmenin bu ürünlerden bazılarının satış miktarlarının düşmesini göze alarak, bu ürünlerin yerine yüksek teknoloji ve nanoteknoloji ile üretilen ürünlerin pazarlanması incelenmiştir. Ancak işletme yetkilileri ile yapılan görüşmeler sonucunda konvansiyonel ürünlerin tamamının satışında çok büyük azalmalar olmadığı, ancak belli konvansiyonel ürünlerin satışının düştüğü, buna karşılık teknolojik ve nanoteknolojik ürünlerin ürün setinde olmasının konvansiyonel ürünlerin satışına da destek verdiği ve işletme imajı ile karlılığına katkı veren bir olgu olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Yüksek Teknoloji, Nanoteknoloji, Yeni Ürün, Tutundurma In order to survive, companies always have to adapt to the new changes of competitive conditions and consumer behaviors in improve and change economical conditions of today. Every company has their own corporate culture and structure. Corporate culture runs parallel with experiences, which are gained through out the years, from the knowledge and vision that are brought by professionals and steak holders. Companies have to maintain healthy structure in corporate culture that they have created. Businesses are like living organisms. Organisms can correct a problem which can appear any place in themselves, and they can also turn into a healthier condition by taking external supports. The same applies to businesses in similar conditions. Companies have to restructure the problematic section and primarily solve the problem taking into the account internal or external supports, when they detect that they are not able to do activities which causes business to survive. Profitability is the most important concept that keeps business afloat. In this context, the compositions of products sold are extremely important. Products being sold may take place in different parts of the product life cycle at a future date. The most important task of business management is to detect the products which go to downward trend of on the product life cycle, and replace them with new products, meeting consumer expectations and demands. In this study, a business were investigated that marketing products produced with high technology and nanotechnology instead of producing and selling conventional goods in defiance of falling sales of products. Howewer as a result of discussions with authority of the business, some facts determined that, there is no big reduction in all conventional products, but sales some of commodity products are reduced, in contrast with this, while being in product range, selling of technologic and nanotechnology products support selling conventional products and this concept supports business image and profitability. Key Words: High Technology, Nanotechnology, New Product, Promotion en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Yüksek teknolojik ürünlerin pazara sunulmasında yenilikçi yaklaşımlar: Boya sanayi uygulaması en_US
dc.title.alternative Innovative approaches on launching of high technology products: Paint industry application en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account