dc.description.abstract |
Günümüzde turizmin gelişmesi ile farklı profildeki turistlerin hizmetine sunulan ve onalrın ihtiyaçlarını karşılayabilecek birçok turistik ürün sunulmaktadır. Bu yüzden ürün çeşitlendirme turizm piyasaında giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Turizm piyasasında benzer ürün üreten birçok işletme ve destinasyon olduğundan güçlü bir rekabet ortamı vardır. Ürünler birçok yönden birbirine benzediği için işletmeler ve destinasyonlar kendi ürünlerini diğerlerinden farklılaştırmanın yollarını araştırmaya odaklanmıştır. Kazakistan'ın kuzeyinde yer alan Burabay turistik bölgesinin arz verilerine göre turistik potansiyelinin değerlendirilmesi bu çalışmanın ana konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmada öncelikle turizm, turistik ürün ve turistik ürün çeşitlendirme politikası ve önemine değinilmiştir. Daha sonra genel olarak Kazakistan ve Burabay ile ilgili arz verileri ele alınmıştır. Son olarak uzmanlar arasında gerçekleştirilen delphi yöntemi kapsamında oluşturulan anket uygulamasının sonuçları değerlendirilmiş ve Burabay bölgesi için uygun turistik ürünler belirlennmeye çalışılmıştır. Today, with the growth of tourism in different profiles of the services offered to tourists and their needs are able to find many touristic products. Today, with the growth of tourism there are many touristic products offered to tourists who have different profiles . That's why Product diversification is becoming more important in tourism markets. There is a strong competition in tourism market because of similar destinations and a lot of firms which produce the same product. For products that are similar in many ways firms and destinations focused to research different ways to differentiating their products from others. The main subject of study is assessment of tourism potential according to data from supply of tourist areas Burabay that located in northern Kazakhstan. In this study, primarily tourism, touristic products and tourist product diversification policy and its importance is mentioned. After that in general supply datas of Burabay and Kazakhstan are tackled. Finally, results of survey in extensionof delphi method polled between experts were evaluated and were determined eligible tourist products for Burabay region. |
en_US |