dc.description.abstract |
2008 yılı itibarıyla dünya ekonomik sistemini ve dünyanın hemen hemen her bölge ile ülkesini etkisini altına alan küresel kriz olarak adlandırdığımız olgu başlangıçta, 2007 yılı içerisinde ABD'de bir mortgage krizi olarak ortaya çıkmıştır. ABD'de 2007 yılında, finans ve sigorta, gayrimenkul, inşaat ve madencilik sektörü başta olmak üzere toplam dört sektörün büyüme hızının yavaşlamasıyla birlikte, takip eden süreç içerisinde kriz bir likidite krizine dönüşmüştür. Dünyanın süper gücü konumunda bulunan ABD ekonomisinin kriz ortamına sürüklenmesi ise, krizin kısa bir süre içerisinde dünyanın bir çok bölgesine yayılmasına neden olmuştur. Küreselleşme süreci içerisinde dünyanın bir çok farklı bölgesinin ekonomik ve ticari ilişkileriyle birlikte birbirine bağlı hale gelmesi krizin etki alanının küresel düzeyde meydana gelmesini sağlamıştır. Küresel kriz, Türkiye ekonomisini de 2008 yılı ikinci yarısından itibaren reel anlamda etkisi altına almaya başlamıştır. Söz konusu kriz, Türk ekonomisinin 2000'li yıllar ile birlikte lider sektörü konumuna gelen otomotiv sektörü üzerinde de olumsuz etkiler oluşturmuştur. Söz konusu olumsuz etkiler sektörün pazar, üretim ve dış ticaret rakamları çerçevesinde irdelenmektedir. Küresel kriz nedeniyle 2008 yılının son çeyreğini ve 2009 yılının genelini gerek iç ve gerekse de dış talep yetersizliği ile eksi değer ve daralmalar ile yaşayan Türk otomotiv sektörünün içinde bulunduğu kriz durumunun tespiti ve bu yönde sektörün geleceğine yönelik alınabilecek önlemler ve çözüm önerileri söz konusu çalışma ile ele alınmaktadır. By 2008, that affecting almost every part and state of the world, so the world economic system, later we call global economic crisis, firstly emerged as a mortgage crisis in USA in 2007. In 2007, in USA with the decrease of four sectorsæ finance, insurance, real estate, construction and mining sectors growing ratios then followed by the period of liquidity crisis. With the flooding of world's super power USA's economy into a crisis situation led the crisis spread in most parts of the world in a short period. In the globalization period, that states in different parts of the world become dependent each other by economic and trading relations make the crisis's effect globally. Global crisis started to affect Turkish economy in the second half of 2008 actually. The crisis made negative effects also on the automative sector that increasing locomotive sector of Turkish Economy in 2000's. The negative effects can be observed on the marketing, production and export numbers of the sector. In this thesis, because of the global crisis, we are dealing with the crisis situation of Turkish automative sector that live the last of quarter of 2008 and generally 2009 with minus values and decreases, and we also try to show the measures to be taken and solution advises for the future of Turkish automative sector. |
en_US |