DSpace Repository

Türkiye'de kamu personelinin hizmetiçi eğitiminde bilişim teknolojilerinin rolü

Show simple item record

dc.contributor.author Can, Erol
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:16:56Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:16:56Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10781 NULL
dc.description.abstract Yeni kamu yönetimi anlayışı çerçevesinde ön plana çıkan kamu kesimine yönelik ekonomik, toplumsal ve teknik içerikli yeni görevler, kamu yönetiminin çok iyi işlemesini, etkin ve rasyonel bir yönetim olmasını zorunlu kılmıştır. İçerik ve alanı gittikçe genişleyen kamu yönetimi için nitelikli eleman yetiştirilmesi önem kazanmıştır. Toplumsal değişim ve endüstrileşme süreci içinde kamu görevlilerini değişen koşullara uyumlu kılmak, yani onları etkili bir hizmet yapacak konuma getirmek kamu yönetiminin temel işlevlerinden biridir. Bu işlevi yerine getirecek bir araç olan hizmet içi eğitim, hem kamu görevlilerinde, hem de kamu kuruluşlarında örgütsel etkinliği sağlamada en etkili araç olarak görülmektedir.Bilgi teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, hizmet içi eğitimde bilişim teknolojilerine yönelik yeni tekniklerin uygulanmasını beraberinde getirmiştir. Bilişim teknolojilerinin eğitim ve öğretimde kullanılması süreci günümüze doğru uzaktan öğrenme, elektronik öğrenme, bilgisayar destekli öğrenme ve mobil öğrenme şeklinde gelişmiştir. Bu bilişim teknolojilerine dayalı yeni eğitim tekniklerinden hizmet içi eğitiminde de yararlanması kaçınılmazdır. e-hizmet içi öğrenme katılımcılara gerçek yaşam ortamı sağlayarak, onlara problemlerini çözmede yardım ederek, kaynaklara ve uzmanlık bilgilerine ulaşmada probleme dayalı öğrenme yaklaşımına katkıda bulunur. Ayrıca e-hizmet içi eğitim iş kaybını en aza indirmekte ve hizmet içi eğitim maliyetlerini düşürmektedir. Bu proje kapsamında bilişim teknolojilerinin hizmet içi eğitim üzerindeki rolü üzerine bir değerlendirme yapılmaya çalışılmıştırWithin the new public management's framework to the for in the public sector, the economic, social and technical content of the new tasks very well functioning public administration, was required to make effective and rational management.Qualified and trained personnel is importance for public administration. So that, an effective and efficient public administration can be established, keep pace with the changing and developing world is a necessity for public administration.This function will perform the Services as a training tool, both for public official and organizational effectiveness in providing public facilities is seen as the most effective tools.The fast changes on information technologies, has brought the reputation of the new technics within in-service training. The use of information technologies in education has been developped as distance learning, electronic learning, computer–assisted learning and mobile learning. It is inevitable to utilize these new education methods related to information technologies e-service helps to participants to solve the problems by creating real life ambiet and enables them to reach to sources and informations about expertise knowladge. Related to this Education with E-Services minders the job loss and lowers the cost of service training. In the content of this project it has been tried to made an evaluation regarding to role of the information technologies on service training. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Hizmet İçi Eğitim, Bilişim, Bilgi Teknolojileri E-Hizmet İçi Eğitim, Uzaktan Eğitim. Service Training, Information Technologies, E-Service Education, Distance Education. en_US
dc.title Türkiye'de kamu personelinin hizmetiçi eğitiminde bilişim teknolojilerinin rolü en_US
dc.title.alternative The role of Ñ–nformation technology in-service training of civil servants in Turkey en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account