DSpace Repository

Yığın kişiselleştirme yöntemi ve bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author TUNA, Dilay
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:09:32Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:09:32Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10655 NULL
dc.description.abstract Günümüzde tüketicilerin değişen istek ve ihtiyaçları, yaşanan teknolojik gelişmeler, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı değişim, tüketim toplumunda yaşamanın bir sonucu olarak ürünlerin daha kısa zamanda doyum noktasına ulaşması, ürün geliştirme ve yaşam eğrilerinin kısalması, yaşanan ekonomik krizler, belirsizlikler ve küreselleşme işletmeleri homojen pazarlardan heterojen pazarlara itmektedir. Bununla beraber değişen rekabet koşullarında işletmelerin ayakta kalabilmeleri için tüketicilerin hızla farklılaşan istek ve ihtiyaçlarına uygun ürünleri üretmeleri hem de bunu ölçek ekonomilerine yakın bir maliyetle üretmeleri gerekmektedir. Böyle bir durumda yığın üretimin ekonomik üstünlükleri ile müşteriye özel üretimin (kişiselleştirme) pazar üstünlüklerini bir araya getiren yığın kişiselleştirme yönteminden yararlanmak işletmeler için iyi bir çıkar yol olarak görünmektedir. Bu yöntem, tüketicinin ürünün tasarım sürecine dahil edilmesiyle başlamakta, üretim aşamasında maliyetlerin en alt seviyede tutulması için modüler sistemlere yer verilmekte ve tam zamanında teslimat için müşteri ile firma, firma içi ve dışı (tedarikçi) personel arasında bilgi teknolojileri yoluyla sürekli iletişim sağlanmaktadır. Yığın kişiselleştirme yöntemi sayesinde hem tüketici taleplerine hızlı cevap verilmekte, hem ortak parça kullanımının artmasıyla ölçek ekonomilerinden yararlanılmakta hem de bilgi sistemleri kullanılarak en hızlı şekilde kişisel ürün teslimatı yapılabilmektedir. Bu çalışmada öncelikle yığın kişiselleştirme yönteminin tanımı, stratejileri, avantaj ve dezavantajları, kritik başarı faktörleri hakkında yararlı bilgiler verilmektedir. Hazırlanan örnek çalışmada ise, modüler ürün mimarileri yöntemiyle ve oluşturulan modüllerin dış kaynak kullanımıyla tedarik edilmesiyle yığın kişiselleştirme yönteminin İzmir'de hidrolik valf üretimi üzerine faaliyet gösteren Akon Hidrolik firmasında uygulaması yapılmış ve sonuçları tartışılmıştır. In today?s world, technological developments, fast changing environments in information and telecommunication technology, decreasing time period for products to reach maturity, shortening product development and product life cycles, economic crisis and uncertainty, globalization and fast changing environment in consumers? needs and wants take firms from homogenous markets to heterogeneous markets. Also, conditions of competition change, due to these factors. In such a severe competition, firms have to produce the exact needs and wants of consumers at a cost near to economies of scale, in order to survive. In these circumstances, application of mass customization method and taking cost advantages of mass production and market advantages of customized production seems as a good way out for firms. Mass customization method starts with customers involving in design process continues with production process by using modular products with the aim of minimizing costs and using information technology to manage the flow of information in order to deliver customized products on time at minimum cost. This method enables firms to fast respond to customer needs, increased use of shared components to minimize costs also enables fast delivery by the help of information systems. At this study, mass customization method will be introduced with its definitions, strategies, advantages and disadvantages, critical success factors. To understand the method clearly, an implementation of mass customization through using modular product architecture and outsourcing modules at Akon Hidrolik (a hydraulic valve manufacturer located in İzmir) will be discussed en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Dış kaynaklardan yararlanma = Outsourcing ; Kişiselleştirme = Costumization ; Modüler üretim = Modular production ; Modülerlik = Modularity ; Yığın kişiselleştirme = Mass customization ; Üretim = Produce ; Üretim işletmeleri = Production companies en_US
dc.title Yığın kişiselleştirme yöntemi ve bir uygulama en_US
dc.title.alternative Mass customization method and an implementation en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account