DSpace Repository

Türkiye'de birinci basamak sağlık hizmetlerinde aile hekimliği modeli değerlendirmesi : İzmir ili pilot uygulaması

Show simple item record

dc.contributor.author SARAÇLI, Teoman Sabri
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:09:04Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:09:04Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10647 NULL
dc.description.abstract Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşuyla beraber Dr. Refik Saydam dönemi ile başlayan ve günümüze uzanan sağlık yönetim süreci çeşitli projelerle, reformlarla bezenmiştir. Ülkemizde olduğu gibi tüm dünya ülkelerinde de sağlık yönetim süreci sağlık hizmetinin en ideal şekilde sunumu amacıyla çeşitli modeller denenmek suretiyle gelişmeye devam etmiştir. Sağlık hizmeti günümüzde kolay kullanılabilir olmalı, hizmette süreklilik, verimlilik sağlanmalı ve hizmet kalitesi yüksek olmalıdır. Sağlık piyasası doğası itibariyle benzersizdir, bu sebeple en iyi hizmetin üretilmesi ve sunulması insan sağlığını doğrudan etkileyecektir. Yönetimler toplumun sahip olduğu en önemli varlığı olan sağlığı kaybetme riskini göze alamayacağı için sağlıkta model arayışları söz konusu olduğunda pilot uygulamalarla en az hata ile en yüksek faydayı gözlem yoluyla sağlama yoluna giderler. Bu çalışmada kapalı bir bölgede sağlık kuruluşlarının vermiş olduğu hizmet esnasında hasta beklentileri ile sağlık hizmeti veren kuruluşun performansı arasındaki ilişki test edilmiş hizmet kalitesi ve hasta memnuniyeti ölçülmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada müşteri memnuniyetine ilişkin belirlenen bir ölçek ile müşterilerin Aile Sağlığı Merkezi hizmetlerinden memnuniyet dereceleri belirlenmeye çalışılmıştır Araştırmada beş boyut üzerinde durulmuş olup; Güven, heveslilik, fiziksel özellikler, güvenilirlik ve empati üzerinde durulmuştur. Önermeler yoluyla Likert tipi 5'li ölçek üzerinden puan verilerek analize tabi tutmak suretiyle elde edilen hizmet kalitesi boyutları temelinde hesaplanan ve (algılanan kalite ? beklenen kalite) şeklinde formüle edilen hizmet kalitesi belirlenmiştir. Sonuç olarak model çeşitli istatistiksel analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre anlamlılık ve tutarlılık açısından değerlendirilmiştir. Son bölüm ise yapılan analizlerin sonuçlarına ilişkin yorum ve öneriler içermektedir. Health management process in Turkey, beginning with the establishment of the Republic, from Dr. Refik Saydam period through present time, embellished with various projects and reforms. As in our country in all world countries, health management process continued to progress by testing the models to reach the most ideal way of health service delivery . Today health service should be available and the service?s continuity and efficiency should be ensured for the sake of high quality in health service. Since producing and presenting the best service will directly affect human health, healthcare market is unique. When it comes to searching for models for health, management of the society can not take the risk of harming public health which is the most important asset in community and go through the observations by pilot applications with a minimum error path to provide the highest benefits. In this study, in a closed area, expectations of patients and health service providers? performance has been tested and finaly service quality and patient satisfaction were measured and also with a scale of customer satisfaction, customers? satisfaction levels of family health center?s service is tried to be determined. Research is focused on five dimensions which are trust, enthusiasm, phisical features, reliability and empathy. To determine the the quality of service five points Likert scale on the basis of service quality dimensions was used. Between the customers? perceived quality and expected quality, all calculations and formulations were done. As a result, the health service model, according to the findings from variety of statistical analysis, is evaluated through the significance and consistency. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Hizmet, kalite, Hizmet Kalitesi Ölçümü,Sağlık Hizmetleri,Aile Sağlığı Merkezi Kalitesi, müşteri Memnuniyeti. Service, Quality, Service Quality Measurement, Health Services, Family Health Center Quality, Customer Satisfaction en_US
dc.title Türkiye'de birinci basamak sağlık hizmetlerinde aile hekimliği modeli değerlendirmesi : İzmir ili pilot uygulaması en_US
dc.title.alternative Assessment of family medicine model in primary health care in turkey : İzmir pilot provincial implementation en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account