DSpace Repository

Yalın altı sigma ve bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author ÇAKIR, Engin
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:08:12Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:08:12Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10632 NULL
dc.description.abstract Günümüzde hem üretim sektöründe hem de hizmet sektöründe birçok organizasyon kalitenin önemini kavramışlardır. Bu nedenle süreçlerini iyileştirmek için farklı stratejileri ve yenilikleri uygulamaya çalışmaktadırlar. Japon firmalarının kalite çalışmaları ile üretim ve hizmet sektörlerinde öncü konuma gelmeleri, özellikle Amerikan firmalarını Japon firmalarıyla rekabet edebilmek için kalite iyileştirme çalışmalarına önem vermek zorunda bırakmıştır. Bu bağlamda müşterinin beklentilerine cevap verebilen Altı Sigma yöntemi, bir Amerikan şirketi olan Motorola'nın liderliğinde, bir anda tüm dünyanın dikkatini çekmeye başlamıştır. 2000'li yıllardan itibaren, Altı Sigma teknikleri ile eş zamanlı olarak Yalın Üretim tekniklerinin de kullanıldığı ?Yalın Altı Sigma? kavramı ortaya çıkmıştır. Bu durum daha ileri iyileştirme tekniklerinin de var olabileceğini kanıtlamıştır. Yalın Altı Sigma müşteriyi odak noktasına koyarak, maliyetleri ve israfı azaltmayı, verimliliği arttırmayı ve kaliteli mal üretip bunu sürdürmeyi amaçlayan bir yönetim felsefesidir. Bunun için kullanılan teknikler, süreç iyileştirmesi sağlamanın yanında, müşterinin ödemek istemediği katma değersiz zamanların yok edilmesini de amaçlamaktadır. Bu çalışmada ilk olarak Yalın Altı Sigma yöntemi genel hatlarıyla anlatılmış, ardından çalışmanın son bölümünde jant üretim firmasında yapılan bir Yalın Altı Sigma uygulamasına yer verilmiştir. Uygulama üretimde en çok kaybın meydana geldiği kasnak bölümünde yapılmıştır. Uygulamada kasnak bölümünde meydana gelen aksaklıklarla ilgili, müşterinin sesi analizi de dikkate alınarak, çözüm yolları araştırılmıştır. Uygulamanın sonunda, kasnak üretim sürecinde meydana gelen hurda sayılarında azalma sağlanırken, aynı zamanda yalın uygulamalar ile de israfın önüne geçilmiştir. Nowadays, many organizations understand the importance of quality in both manufacturing and service sector, because of that they are trying to implement different strategies and innovations for improve their own processes. Become the leading of Japanese companies in manufacturing and service sectors with the quality activities, especially the enforcement of Japanese companies, to obligate American companies giving importance to quality improvement activities for competition. Leading of Motorola, is one of the American companies, Six Sigma Method, satisfies the customer expectations, became to point out whole World. Since the 2000s, ?Lean Six Sigma? notion which is Lean Production techniques use simultaneously with Six Sigma techniques, have been existing. This situation proves that there might be the better innovation techniques. Lean Six Sigma which focuses to the customers, is a management philosophy that purpose decreasing costs and wastes also increasing the productivity and continue producing high quality goods, so the techniques used purpose, beside the process improvement, that decreasing non-value times which customers do not want to pay. At the beginning of this study, the Lean Six Sigma method is described in general terms and in the last part, a Lean Six Sigma implementation, has implemented in a wheel manufacturing company, is presented. This study has been implemented in the pulley section where lots of fault is occurred. In this implementation, to try to find out the solutions for the problems with taking into account voice of customer analys, in the pulley section. At the end of this implementation, the number of scraps in the pulley production process decreased, also the waste, is occurred in production process, has been prevented with lean implementations. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Altı sigma yöntemi = Six sigma method ; Kalite = Quality ; Kalite geliştirme = Quality improvement ; Yalın üretim = Lean production en_US
dc.title Yalın altı sigma ve bir uygulama en_US
dc.title.alternative Lean six sigma and an implementation en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account