DSpace Repository

Marketing in postmodernity: Experiential marketing and imagineering

Show simple item record

dc.contributor.author ERDOĞAN, Hasan Hüseyin
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:03:13Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:03:13Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10546 NULL
dc.description.abstract Hiçbir destekleyici servis olmadan sadece temel mallar ve servisler sunmak günümüzün rekabetçi ortamında hayatta kalabilmek için yeterli değildir. Bugünün işletmelerinin Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) gibi geleneksel pazarlama metodları ve yaklaşımlarından daha etkili ve yenilikçi bir şeye ihtiyacı olduğu herkesçe tartışılmaktadır. Artık Müşteri Deneyimi Yönetimi?ne (MDY) geçmek işletmeler için büyük önem arz etmektedir. Hiç şüphe yok ki deneyimler yaratmak müşterilerin ürünler hakkında zihinlerinde oluşturduğu imajı geliştirerek müşteri memnuniyetini ve sadakatini arttırma konusunda şirketlere yardımcı olmaktadır. Bu yüzden gerekli olan, akılda kalıcı, kişiye özel ve meşgul edici deneyimler yaratmak ve deneyimle alakalı her bir temas noktasını uygun bir şekilde organize etmekdir. Bu araştırmanın amacı Türkiye?de deneyim pazarlaması hakkında bir farkındalık yaratmak ve bilgilendirme sağlamaktır. Bu sebeble işletmelerin ürünlerini oluşturma, pazarlama ve sunma aşamalarında deneyim pazarlaması ilkelerine göre ne kadar uygun hareket ettiklerini ortaya çıkarmak için İzmir?de hizmet sektöründe faaliyet gösteren üç işletmeden yöneticilerle mülakat yapılarak bir örnek olay çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları göstermektedir ki işletmelerde sistemli planlanma ve iyi tasarlanmış pazarlama kararları olmaksızın bazı pazarlama ilkeleri ve uygulamalarına rastlansa da işletmeler belirgin müşteri deneyimi yönetimi şemaları kullanmamaktadır. Son olarak, örnek olay analizleri sonrasında, yöneticilere deneyim pazarlamasında bir gidiş yolu sunmak amacıyla Stratejik Müşteri Deneyimi Yönetimi Modeli (SMDYÖ) adında bir müşteri deneyimi yönetimi modeli önerilmiştir. Offering only core products and services with no suplementary services are no longer enough to survive in today?s fierce competitive environment. It is argued that today?s businesses require something more effective and innovative than the traditional marketing methods and approaches such as Customer Relationship Management (CRM). It is now important for businesses to adopt Customer Experience Management (CEM). Recently, companies have been trying to enhance their competitive advantages through creating experiences for their customers. There is no doubt that experience creation helps companies strengthen customers? image perceptions of their products, hence to improve customer satisfaction and loyalty. The need, therefore, is to create memorable, personal, and engaging experiences and to orchestrate all the touchpoints related to the experience in a consistent way. The aim of this research is to create awareness and enhance the comprehension of experiential marketing concept in Turkey. For this reason, a case study technique was executed, for which interviews were arranged with the managers of three businesses operating in the service sector in Izmir, Turkey to find out how these three businesses formulate, market, and offer their products according to the principles of experiential marketing. The findings of the research show that the companies do not apply any specific customer experience management schemes although they were found to utilize some principles and applications with no systematic planning or well-projected marketing decisions. After the analysis of the case studies, finally, a customer experience management framework called as Strategic Customer Experience Management Framework (SCEMF), is proposed to provide a guideline for practioners in experiential marketing. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Müşteri Deneyimi Yönetimi, Deneyim, Deneyim Ekonomisi, Deneyim Pazarlaması, Hayal Mühendisliği, Hizmet Sektörü, Customer Experience Management, Experience, Experience Economy, Experiential Marketing, Imagineering, Service Sector en_US
dc.title Marketing in postmodernity: Experiential marketing and imagineering en_US
dc.title.alternative Postmodernite'de pazarlama: Deneyimsel pazarlama ve hayal mühendisliği en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account