Abstract:
1970'li yılların başında, dünya ?Yeni Ekonomi? kavramıyla tanışmıştır. Yeni Ekonomi; ulaştırma, iletişim ve haberleşme teknolojilerinde ki gelişme ve küreselleşmenin artan etkisi ile beraber 1980'li yıllarda ticaretin seyrini değiştirmiştir. İnternetin de hayatımıza girmesiyle beraber dünyada iş yapma biçimleri de değişmiştir. Bunun en büyük etkilerinden biride e-ticarettir. E-Ticaret her sektörü etkilediği gibi perakendecilik sektörünü de etkilemiş hatta e-ticareti kaçırılmaması gereken bir tren gibi gören işletmeleri yoğun rekabet ortamında nasıl kullanacaklarını bilmedikleri bu önemli rekabet aracıyla baş başa bırakmıştır. Bu çalışmanın birinci bölümünde de e-ticaretten en fazla etkilenen sektörlerden biri olan perakendecilik uluslararası boyutuyla incelendikten sonra perakendecilikte yeni trendler ele alınmıştır. İkinci bölümündeyse; Uluslararası perakendecilerin rekabet stratejileri ve ?yeni? ekonominin yeni silahı ?e-stratejiler? anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise; e-ticaret kavramı ele alındıktan sonra e-ticaretin etkileri ve sınırlamaları ele alınmıştır. Dördüncü ve son bölümde de; e-ticaretin uluslararası perakendeciler üzerinde ki etkisi ve perakendecilerin e-ticarete bakış açısıyla ilgili bir alan çalışması yapılmıştır. International Business Program Since the beginning of 1970?s year, the world became acquainted with concept of ?New Economy?. New Economy has changed course of commerce which with development transportation, communication and telecominication of Technologies and growing influence of globalization in 1980?s. Also internet changed forms of doing business in the course of introduce our lives. One of the biggest consequences of this situation is e-commerce. E-Commerce affect sector of retailing like every sektor. Even it left alone business which should not be missed like a train with did not know how to use a competitive tool in intense competitive enviroment. In the first chapter of this work, After retailing was examined with vision of international which is the one of the most affected sektors to e-commerce, new trends on the retailing was taken in hand. In the second chapter, it was defined competitive strategies of international retailers and new weapon of retailers which ?e-strategies?. In the third chapter, after it was made a study of notion of e-commerce, it was explained effects and limitations of e-commerce. In the fourt and last chapter; it was been survey e-commerce that impact on the international retailers and about vision of retailer to e-commerce