Abstract:
"Siyaset" ve "iletişim" arasındaki zorunlu ilişki insanlık tarihi kadar eskidir. Bu iki alanın bağlantılı olduğu kavram "siyasal iletişim"dir. Bu çalışma, siyasal iletişim kavramının kılavuzluğunda, 2011 Genel Seçimleri'ni değerlendirmektir. Çalışma, örnek olarak belirlenen siyasi partilerin, niteliklerini ve farklı yönlerini, seçim kampanyalarına hangi mesaj stratejileri ile hangi araçları kullanarak aktardığını tespit etme amacındadır. Seçim kampanyalarındaki "siyasal reklam" faaliyetleri çalışmanın sınırlarını belirlemektedir. Siyaset felsefesi, siyasal iletişim ve Türk siyasi hayatı, analizlerin arka planını oluşturmakta ve kuramsal çerçeveyi çizmektedir. Yazılı ve görsel medya, ideolojik araçlar olarak toplumu yönlendirme gücüne sahiptir. Reklamlar toplumun değerlerini, gündelik ilişkilerini yansıtmalarıyla birer "kültürel metin" olarak kabul edilirler. Bu seçimdeki reklamları analiz etmek, bir açıdan da toplumsal bir analizin yolunu açmıştır. Siyasi partiler, seçmenlerin siyasi hayata katılımlarıdır. Partilerin seçim söylemleri, toplumdaki grupların birbirleriyle girdikleri iletişimi temsil etmektedir. Çalışma, seçim kampanyası dönemindeki reklamları, betimleyici bir anlatımla aktarırken, içinde yaşanan zamanın karakteristiklerinin de analiz edilebildiği sonucuna varmıştır. Siyasette marka olmak ve kalıcı başarılar edinmek isteyenlerin, toplumu ve siyasetçileri birbirinden ayırmadan, bir bütün halinde değerlendirmesi, anlaması gerektiği düşünülmektedir. Bu sonuç, gelecekteki siyasal kampanyaların tasarımında, daha etkin ve verimli hareket edilebileceğini göstermektedir. The relationship between ?politics? and ?communication? is as old as human history. This two topic are linked with concepts of ?political communication?. This study evaluates the general election of 2011, which is guided by the concept of political communication. Study aims to detect, attributes and different aspects of the political parties which are choosing as an example. Also wants to find out their message strategy and application tools during their campaign. Boundary of the study comes off only ?political advertising? activities. Political philosophy, political communication, and the Turkish political life are theoretical outline for creating the backround of the analysis. Written and visual media has the power of ideological orientation to society. Ads reflects society?s values and casual relationships, in this way they are considered as a ?cultural text?. To analyze the ads in this election, also inspire for an social analysis. Voter?s political life represents by political parties. Electoral rhetoric of political parties, reflects the communication of groups in the community. Study concluded that during the explain of election campaign ads with a descriptive words, also can be analyzed the characteristics the time that lived within. In politics, who wants being brand and obtain permanent success, they should thing and understand community and politics together. This result ix shows, in the design of the future political campaigns can be more effective and efficient movement