DSpace Repository

Çalışan performansının geliştirilmesinde koçluk uygulaması üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author YILDIRIM, Evren
dc.date.accessioned 2015-11-26T13:59:24Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T13:59:24Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10481 NULL
dc.description.abstract Koçluk, çalışanların kendi potansiyellerini keşfetmelerini sağlayan bir süreç ve çalışanları öğrenmeye yönlendiren bir araçtır. Bu yönüyle koçluk başkalarını geliştirme temelinde oluşan bir ilişki ve bulunulan noktadan daha ileri bir noktaya ulaşmada etkin ve güvenilir bir uygulamadır. Örgütler, çalışanların performansını geliştirebilmek için öncelikle çalışanın performansını belirleyen faktörlerin neler olduğunu öğrenmeye ihtiyaç duymaktadır. Koçluk, çalışanların performansını belirleyen faktörleri göz önünde bulundurarak, çalışanların öğrenme stillerini geliştiren, onların korkusuzca öğrendiklerini uygulayabilecekleri ortamlar oluşturan, bilgi ve beceri transferine olanak sağlayan ve bu yönüyle çalışanın performansını geliştirmesine yardımcı olan bir süreçtir. Bu çalışmanın amacı, çalışan performansını geliştirme çerçevesinde, yöneticilerin performansının geliştirilmesinde koçluk uygulamalarının etkilerini ele almaktır. Bunun için, performans ve koçluk uygulamalarının kavramsal çerçevesi oluşturulmuş, teorik olarak incelenmiş ve bir araştırma sonucunda elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Çalışmada çalışanın performansını belirleyen kişisel, örgütsel ve çevresel faktörler incelenmiş ve performans geliştirmeye yönelik uygulanan stratejiler açıklanmıştır. Bu stratejilerden birisi olan koçluk programları ele alınmış ve bu bağlamda çalışanın performansının geliştirilmesinde performans koçluğu modeli geliştirilmiştir. Son bölümde, koçluk eğitimi programına katılmış çok uluslu şirket yöneticileri üzerinde; danışan koçluk becerileri yeterlilik, danışan öz-yeterlik, danışan problem çözme ve performans ölçekleri kullanılarak bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmaya 55 yönetici katılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiş ve elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlara göre, yöneticilerin problem çözme yetenekleri, koçluk becerileri, kişiler arası ilişki kurma düzeyleri ile onların liderlik özellikleri, değişimi yönetme yetenekleri ve örgüt içi açık ve yapıcı bir iletişim kurma kabiliyetleri arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Buna göre, yöneticinin performansı koçluk programları ile geliştirilebilmektedir. Coaching is a process that helps employees to explore their capabilities and a tool that motivates them to learn. With this aspect, coaching comes into existence from a relationship aimed to develop others, and it is an effective and assuring practice to attain the desired goal or outcome. Primarily, organizations need to learn the factors that determine the performance context in order to be able to improve employees? performance. Coaching develops learning styles of employees, creates environments which enable practicing what they have learned without fear, and allows the transfer of knowledge and skills hence assists employees to improve their performance. The purpose of this study is to discuss the impacts of coaching on managers within the scope of employee performance improvement. Therefore, the conceptual framework of performance and coaching was established, theoretically reviewed and the results of a research were assessed. The individual, organizational and environmental factors that determine employee performance were reviewed and performance improvement strategies were explained in the study. Then coaching programs, one of these strategies, were in-depth reviewed and accordingly an employee performance improvement model was developed. At the end of the study, the research carried out with the managers of multinational companies attended to coaching training program is presented. A total of 55 managers participated in this research and ?Coaching Skills Proficiency Scale?, ?Self Efficacy Scale?, ?Problem Solving Scale? and ?Performance Assessment Scale? were applied to the managers. The data obtained from this research were analyzed using statistical techniques and the findings were assessed. According to the results of the research carried out, problem solving skills, coaching skills and the level of interpersonal relation of the managers are positively related to managers? leadership competency, change management skills, intra-organizational clear and constructive communication skills. Accordingly, managers? performance may be increased by coaching programs. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Koçluk = Coaching ; Performans = Performance ; Performans geliştirme = Performance development ; Çalışanlar = Workers en_US
dc.title Çalışan performansının geliştirilmesinde koçluk uygulaması üzerine bir araştırma en_US
dc.title.alternative A research on the coaching practice for employee performance improvement en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account