DSpace Repository

Lojistiğin uluslararası pazarlamada rekabetsel üstünlük sağlamadaki önemi ve bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author DUMAN, Ayşenur
dc.date.accessioned 2015-11-26T13:57:44Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T13:57:44Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10453 NULL
dc.description.abstract Değişim olgusunun yoğunluğunun ve işletmelere olan etkilerinin her gün daha fazla hissedildiği günümüzde, rekabetçi örgütsel yeteneklerin çeşitli düzeylerde sağlanması giderek önemli konuma gelmektedir. Yaşanan hızlı değişim işletmelerin akışkan ve çevik olmalarını gerektirmektedir. Özellikle, müşteri istek ve beklentilerinin maksimum fayda yaratacak şekilde karşılanması temel faktör durumundadır. Bu faktörün gerçekleştirilmesinde rol oynayan elemanlardan bir tanesi olan lojistik, işletmelerin başarısı için yönetimi titizlik isteyen bir faaliyet haline gelmiştir. Özellikle son yıllarda ticaretin uluslararasılaşması ve işletmelerin dışa dönük stratejilere odaklanması lojistik anlayışının değişmesine ve bazı lojistik fonksiyonlarının öne çıkmasına neden olmuştur. Çok uluslu işletmelerin ürünlerini farklı bölgelerdeki üretim noktalarından, farklı bölgelerdeki tüketim noktalarına ulaştırma zorunlulukları lojistik fonksiyonlarından taşıma fonksiyonunun diğerlerine göre daha önemli görülmesini sağlamıştır. Gün geçtikçe, iyi yönetilen bir lojistik sisteminin örgüte önemli bir rekabet avantajı sağlayacağı anlaşılmaktadır. Lojistik yönetimi, firmalar için rekabet avantajı yaratmanın önemli bir yoludur. Bir diğer deyişle; tüketici tercihi açısından rakiplerin üstünde bir yerde yer almak etkin bir lojistik yönetimiyle başarılabilir. Bu açıdan bakıldığında, lojistik faaliyetler ve benzeri bu gibi faaliyetlerin gerçekleştirilmesi, dolayısıyla farklı bir şekilde, farklı bir şey veya faaliyetin sunulması rekabetin kendisi olarak tanımlanabilmektedir. Nowadays that the density of change phenomenon and effects to enterprises more and more have felt,competitive organizational skills in various levels are increasingly important.This rapid change requires enterprises to be fluid and agile.Especially,that to meet of the customer demands and expectations with maximum benefit is basic factor.The Logistics which is one of elements that are playing a role to actualize this factor become an activity that requires accuracy for the success of enterprises. Especially in recent years,internationalization of trade and focuses of enterprises on outward strategies have led to change of logistics understandings and stand out some logistics functions.Transport requirements of products of multi-national companies from points of product in different regions to points of consumption in different regions have led that the transport function is one of logistics functions is more important than the others. Day after day,that a well-managed logistics system provides an important competitive advantage is understood. Logistics management is an important way of creating competitive advantage for firms. In other words, in terms of the customer preference to take place at a location over competitors can be achieved with an effective logistics management. From this perspective,the actualization of logistics activities and such activities,therefore in a different way,something different or presentation of the activity can be defined as the competition itself. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Lojistik = Logistics ; Rekabet = Competition ; Uluslararası pazarlama = International marketing en_US
dc.title Lojistiğin uluslararası pazarlamada rekabetsel üstünlük sağlamadaki önemi ve bir uygulama en_US
dc.title.alternative The importance of logistics in providing competitive superiority on international marketing and an application en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account