DSpace Repository

Hemşirelik öğrencilerinin ameliyat öncesi ve sonrası hasta bakım yönetimini öğrenmesinde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author DURMAZ, AYLİN
dc.date.accessioned 2015-11-25T16:15:16Z NULL
dc.date.available 2015-11-25T16:15:16Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10301 NULL
dc.description.abstract Araştırmanın birinci aşamasında; deneysel aşamada kullanmak amacıyla Hemşirelikte Klinik Karar Verme Ölceği Türkçe'ye uyarlanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında, hemşirelik fakültesi 2. sınıf öğrencilerinin ameliyat öncesi ve sonrası bakım yönetimini öğrenmesinde bilgisayar destekli simülasyonun bilgi, beceri ve klinik karar verme üzerine etkisi randomize kontrollü tasarımla incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 82 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler bilgisayar destekli simülasyon (n:41) ve beceri laboratuarında (n:41) eğitim almıştır. Öğrenciler gruplara randomize olarak atanmıştır. Öğrencilere'ameliyat öncesi ve sonrası hasta bakım yönetimi bilişsel düzey değerlendirme testi';'uygulamalı derin solunum ve öksürme egzersiz eğitimi' ve'ameliyattan gelen hastanın kliniğe kabul edilmesi' beceri kontrol listeleri ve'hemşirelikte klinik karar verme ölçeği' uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi kullanılmıştır. Öğrencilerin eğitim sonrası bilgi (p:0.421),'uygulamalı derin solunum ve öksürme egzersiz eğitimi' beceri (p:0.867), klinik karar verme ölçek toplam ve alt boyut puan ortalamaları farksızdır (p:0.065). Ancak'ameliyattan gelen hastanın kliniğe kabul edilmesi' beceri puan ortalamaları arasındaki fark anlamlıdır(p:0.04). Araştırmanın üçüncü aşamasında; simülasyonda eğitim alan öğrencilerin eğitim yaklaşımı ile ilgili görüşleri, öğrenme süreçleri, bireysel gelişimlerine yönelik algıları ve önerileri kalitatif araştırmayla değerlendirilmiştir. İki odak grup görüşmesinde 24 öğrenci ile görüşülmüştür. Öğrencilerin görüşleri içerik analiziyle incelenmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmelerde beş ana tema belirlenmiştir. Bu temalar, öğrenme-bilgi, uygulama, engeller, ilgi çekicilik ve önerilerdir. Araştırmanın kantitatif ve kalitatif sonuçlarına göre bilgisayar destekli simülasyonda verilen eğitim, beceri laboratuarında verilen eğitime eşdeğer kabul edilmiştir. Ülkemizde ameliyat öncesi ve sonrası bakım simulasyonla öğretilerek hemşirelikte karmaşık durumların eğitiminde bir örnek oluşturulmuştur. Eğitici sayısının az, öğrenme ortamının yetersizliğinin çözümünde ve karmaşık konuların öğretilmesinde teknolojinin sağladığı olanakların kullanılması yöneticilerin ve eğiticilerin sorumluluğu olmalıdır. The first stage of the research, Clinical Decision Making in Nursing Scale was adapted into Turkish for using to the experimental stage of the research. A second stage of this research examined the effect of screen-based computer simulation on knowledge, skill and the clinical decision-making process in teaching preoperative and postoperative care management to second-year students in an undergraduate school of nursing. It is a randomized controlled study. The study sample was composed of 82 students. They received education in screen-based computer simulation (n=41) and skill laboratories (n=41). Three instruments were used: a preoperative and postoperative care management cognitive level assessment test, skill control lists of preoperative and postoperative care management, and the Clinical Decision Making in Nursing Scale. Whether there was a difference between the groups was tested by a t-test for independent samples. There was not a significant difference between the students' post-education knowledge levels (p=0.421), practical deep breathing and coughing exercise education skills (p=0.867), clinical decision-making scale total and subscale scores (p=0.065). However, a significant difference was found between the admission of the patient in the surgical clinic after surgery skill scores of the students p=0.04). In the third stage of the research, we aimed to identify the views, perceptions and recommendations of undergraduate nursing students about screen-based computer simulation on preoperative and postoperative care management in this qualitative study. We conducted two focus group interviews with 24 nursing students. We analyzed the data using content analysis. We identified five main themes: learning, practice, barriers, attraction, and recommendations. According to the results of quantitative and qualitative research, education provided in the screen-based computer simulation is equivalent to that provided in the skill laboratory. By teaching our country with simulation preoperative and postoperative care, an example created in nursing for education of complexities situation. To solve lack of educator numbers, inadequate learning enviroment and teaching complex issues, managers and educators should be responsible using possibilities of techonology. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Hemşirelik, Hemşirelik Öğrencisi, Ameliyat Öncesi ve Sonrası Bakım, Bilgisayar Destekli Simülasyon, Randomize Kontrollü Çalışma, Kalitatif Araştırma, Nursing; Nursing Students; Screen-based Computer Simulation; Preoperative Care; Postoperative Care; Randomized Controlled Study; Qualitative Research en_US
dc.title Hemşirelik öğrencilerinin ameliyat öncesi ve sonrası hasta bakım yönetimini öğrenmesinde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin etkisi en_US
dc.title.alternative Effect of the screen based computer simulation on knowledge and skill in nursing students' learning of the preoperative and postoperative care management en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account