DSpace Repository

Browsing Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yedi:Sanat,Tasarım ve Bilim Dergisi by Title

Browsing Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yedi:Sanat,Tasarım ve Bilim Dergisi by Title

Sort by: Order: Results:

  • AKGÜN YÜKSEKLİ, Berrín (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2013)
    Theodor Adorno ve Max Horkheimer, 'Aydınlanma'nın Diyalektiği: Felsefi Fragmanlar' (1947) adlı yapıtlarında, Aydınlanma projesinin yapısı gereği totaliter olduğunu ve mitolojiyi insan düşüncesinden kovmuş olmasına rağmen ...
  • ALTUNÖZ YONUK , Aysun (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2012)
    Drta Çağ Avrupa'sının yontuları ve Gargoylelerinin sembolik anlamları hakkında, yazılanlar ışığında sınırlı bilgilere sahibiz. \ncak, sanatla ilgilenenler bir heykeli okuyabilir ve gördüklerini yorumlayabilir, en azından ...
  • ONAT, EMRAH SUAT (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2011)
    Sinema kimi zaman tarihi yeniden oluşturma eğilimi taşıyabilir. İzleyicinin geçmiş ile bağı koptuktan sonra tarihi manipüle etmek ve sonucunda onu tekrar yazmak mümkündür. Bu metin tarihsel gerçeklerle Der Baader Meinhof ...
  • MEYDAN, CEMAL; ERCIVAN, GÜLCAN BATUR (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2007)
  • ER HİMAM, Dilek (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2009)
    Bu çalışmanın amacı, modanın ve moda endüstrisinin özellikle de 1980'li yıllardan sonra, kadını estetik ve güzel olma yolunda toplumsal bir proje haline getirerek, bedeni nasıl daha fazla görünür kıldığını değerlendirmektir. ...
  • TUNCAY, MURAT (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2007)
  • Bender, Merih Tekin (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2009)
    Bu araştırmada bedenimizin dışa yönelen organı "göz"ün önemi, Nuri İyem'in resimleri örnekleminde tartışılmakdır. Nuri İyem 1915-2005 yılları arasında yaşamış Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi'nin önemli sanatçılarından ...
  • Freirdberg, Lillian (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2007)
  • ÖZKAVRUK ADANIR, ELVAN; İLERİ, Berna (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2013)
    Oryantalist resim akımının, 1798'de Napoléon'un Mısır seferi ile başladığı ve özellikle 19. yüzyılda gelişerek 1914 yılında I. Dünya Savaşı'nın başlamasıyla son bulduğu söylenebilir. İlk oryantalist ressamların çoğunun ...
  • ÖZDAL, IŞIK (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2013)
    Geçmişi Haçlı Seferlerine dayanan Oryantalizm, 'Doğu'yu tanımak, anlamak amacı ile 'Batılı' araştırmacılar tarafından yapılançok yönlü bilimsel çalışmaların adıdır. Uzun zaman süreçlerinde ve düzenli olarak doğuya ait ...
  • ÖNGEN CORSINI, Duygu Ebru (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2013)
    ürk kültüründe ağaç çok önemli bir anlama sahiptir. Şaman inancı ile beraber ağaç, günlük hayata geçer ve bir iletişim aracı olarak kabul edilir. Hayat ağacı içinde barındırdığı tüm anlamları ile geleneklere yansır. Hayat ...
  • AKBAŞ, Neşe Dijlay (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2009)
    Bu Çalışmanın amacı ölüm, ölümlülük ve varoluş kavramlarının düşünsel altyapıları ve bu kavramların ışığında fiziksel bedenin algılanışı ile teknolojinin bu algı üzerindeki etkisini ve yarattığı değişimleri sorgulamaktır. ...
  • KUSPİT, Donald (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2012)
  • TEZGÖR, Hilmi (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2010)
    Bu makalede, şov ile performans arasındaki, günümüzde iyice bulanıklaşan alanda sahiciliğiyle bir performans sanatçısı olarak öne çıkan Diamanda Galas'ın, müziğini edebiyat ve performans ile buluştururken politik tavrından ...
  • Binol, Özkan (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2011)
  • ATALAN, Ozan (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2012)
    Bu metinde, Marcel Duchamp'ın modern heykele dahil ettiği readymade kavramının her yönüyle incelenmesi amaçlanmıştır. Hazır yapım nesnelerin heykel olarak addedilerek sanat nesnesi olma derecesine yüceltilmesi, Batı'nın ...
  • GÜMÜŞTEKİN, Nuray (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2013)
    Sanat, var olduğu tarihsel süreç içinde, toplumsal bilincin ve kültürün bir parçası olarak, sanatçının dünyayı görsel yolla algılamasınınbir göstergesi olmuştur. Sanat dalları arasında grafik sanatlar, kitleleri yönlendirmesi, ...
  • SOY, Emel ; PER, Meral (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2012)
    Tarih boyunca uygarlıklar, renk teorilerini etraflarındaki dünyayı tanımlamak ve renkleri nasıl gördüğümüzü anlamak için iliştirmişlerdir. Ancak, ilk kez Aristoteles'in fikirleri renk teorisyenleri arasında daha çok dikkati ...
  • Özden, Zafer (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2011)
  • ERASLAN, Şehnaz (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2014)
    Efes duvar resimlerinin tarihi Hellenistik dönemden Bizans dönemine kadar uzanmaktadır. Bu makalenin içeriğini oluşturan Roma dönemi duvar resimleri 'Teras Ev 2'de bulunmaktadır. İmparatorluğun doğusunda yer alan kentlerden ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account