İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi: Recent submissions

  • Erdoğan, Sibel; EMEÇ, Hamdi; PAZARLIOĞLU, MEHMET VEDAT (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 1999)
    ABSTRACT Factor analysis is a statistical approach that can be used to analyze interrelationships a large number of variables and to explain these variables in terms of their common underlying dimensions. Factor analysis ...
  • AKIN, Fahamet ; ÜÇDOĞRUK, ŞENAY (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 1999)
    ABSTRACT In this study, working with monthly income and expenditure items ofhousehold and WLS, SUR , QREG are applied to urban sector data of İzmir in 1987 and 1994. In order to analyse the differences among food expenses, ...
  • SARILI, Mustafa Ali (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 1999)
    Value Added Tax (VAT) is a tax imposed on the value added to a product at each stage of the production and distribution process. Value added is never taxed twice under VAT and thus cascading (tax on tax) effects do not ...
  • ALTAY, ASUMAN (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 1999)
    During the 1950's the problems of the day were of a kind that led the governments of the western countries to concentrate more on the reconstruction of their post-war economies. Therefore they tended to increase public ...
  • İLTER, BURCU (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 1999)
    Makalede firma ihracat davranışı ve bu davranışı etkileyen faktörler anlatılmıştır. İhracat davranışını belirleyen faktörler ihracatın gelişiminde önemli bir yere sahiptir. Dolayısı ile bu faktörler incelenip etkileri iyi ...
  • Unknown author (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 1999)
    Etkin bir çatışma yönetimi sadece yöneticiler açısından değil, örgütün tümü açısından büyük önem taşımaktadır. İstekler ile gerçeklerin birbirinden farklı olması nedeniyle personel geliştirme ve yönetici eğitiminin gerekliliği ...
  • Katrinli, Alev; İshakoğlu, Gülem; Yeşilada, Tahir; Akça, Figen (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 1999)
    ABSTRACT Marketers generally try to reach the decision maker while they analyze the decision making process relevant to their own products/services. Although this approach is relatively cheaper and more practical, it ignores ...
  • FİRUZAN, ESİN; FİRUZAN, ALİ RIZA (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
    Çalışmada tam zamanında üretim sisteminin uygulanma potansiyelini araştırmak üzere hazırlanan anket formu ile elde edilen sonuçlar ve bu sonuçlarla ilgili değerlendirmeler yer almaktadır. Araştırmanın amacı, İzmir ...
  • AYDENİZ, Nihat (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
    Üretim hazırlık sürelerinin düşürülmesi, üretim sisteminin etkili olarak işletilmesi için önemli bir koşuldur. Bu bakış açısından, bu çalışmada, bir matematiksel model seçilerek, sıra bağımlı hazırlık işlerini belirlemek ...
  • EGE, ÖZLEM (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
    Kontrol kartları üretim süreci esnasında meydana gelebilecek değişimi tespit etmek ve üretime ait çıktı verilerini görmek amacıyla kullanılan istatistiksel araçlardır. Bir üretim sürecinde üretilen ürünlerin daha önceden ...
  • KAYA, Ahmet (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
    Stok kontrolde stokastik ihtiyaç durumundaki stok seviyesi değişiminin düzensiz olması durumunda, stoksuz kalma problemini ortadan kaldırmaya yönelik istatistiksel modeli kurmak genelde çok güçtür. Buna rağmen kurulan ...
  • GÜLEŞ, Hasan Kürşat (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
    Küresel rekabet ortamında işletmelerin rekabet güçlerini artırmaları ürettikleri ürün ve hizmetlerin kalite düzeyinin müşteri beklentilerini karşılaması veya aşmasına bağlıdır. Bu amaçla birçok işletme son yıllarda Toplam ...
  • Acar, M. Sadık (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
    Bilgi çağı ekonomisi, üretimde azalan verimler kanunu yerine artan verimler kanununun geçerli olmasıdır. Buna göre, kısa dönemde değişken faktör girdisinin toplam ürüne katkısı artan oranlarda olacaktır. Bu da firmaların ...
  • YURTSEVER, Gülçimen (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
    This study has investigated the relationships between consumer ethics and the feeling of guilt and the feeling of shame. In addition, the relationships between consumer ethics and the willingness of the consumers to ...
  • Unknown author (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
    Makalede Tayland'dan komşu ülkelere yayılan Asya finans krizinin etkileri ve bu ülkelerde ortaya çıkan gelişmeler anlatılmaktadır. Krizin yıkıcı etkileri bitmiş görünüyor. Krizin neden bu ülkelerde çıktığı ve IMF destekli ...
  • GÖKALP, M. Faysal (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
  • Sarıtaş, Hakan (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
    Financing with debt and preferred stock to increase the potential return to the residual common shareholders' equity is referred to as financial leverage. A firm's return on equity (ROE) is a key determinant of the growth ...
  • MARANGOZ, Mehmet (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
    Pazarlamanın temel amacı, tüketici istek ve gereksinimlerini en iyi şekilde karşılamaktır. Tüketici istek ve gereksinimleri zaman içinde hızlı bir şekilde sürekli değişiklik göstermektedir. Bu nedenle böyle bir yapıyı ...
  • İBİCİOĞLU, Hasan (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
    Örgütsel bağlılık, bir işgörenin çalıştığı organizasyona sadakatinin derecesini ifade eder. Örgütle özdeşleşme, içselleştirme, örgütsel amaçları benimseme, örgütsel amaçlar için fedakarlıkta bulunabilme şeklinde kendini ...
  • BUDAK, GÜLAY (Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2000)
    Günümüzde pek çok bilim adamı başarılı örgütlerin tümünün öğrenen organizasyon olarak faaliyet göstermek zorunda olduklarına inanmaktadır. Örgütler giderek artan bir şekilde öğrenmenin önemini kavramaktadırlar. Gerçekte ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account