Abstract:
Mevcut literatür bilgileri, bireylerin epistemolojik inançları ile bilgiye yaklaşımları ve gösterdikleri öğrenme davranışları arasında ilişki bulunduğunu göstermektedir. Türkçe'de epistemik inançların belirlenmesine yönelik geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapılmış bir gerece rastlanmamıştır. Bu çalışmada, 2002 yılında Schraw, Bendixen ve Dunkle tarafından geliştirilmiş olan Epistemic Beliefs Inventory'nin Türkçe çevirisinin geçerlilik ve güvenilirliğinin saptanması ve bu gereçle Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin bilgiye ilişkin inançlarının araştırılması hedeflenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda beş boyut altında yer alan 19 soru içeren, geçerli ve güvenilir bir Türkçe ölçek elde edilmiştir. Öğrencilerin epistemik inançlarının genel olarak objektivist olduğu sonucuna varılmıştır. Current knowledge suggests that there is a relation between the epistemic beliefs of people and how they approach to knowledge, and their learning behaviours. There isn?t any tool with proven validity and reliability to investigate the epistemic beliefs of people in Turkish. The aims of this study were to evaluate the validity and reliability of Turkish version of Epistemic Beliefs Inventory which was originally developed by Schraw, Bendixen and Dunkle in 2002 and to explore the beliefs of students of Dokuz Eylül Medical School towards knowledge. The present study revealed that the newly developed Turkish version, which has 19 questions under five dimensions, is a valid and reliable tool. The epistemic beliefs of students were found to be generally objectivist.