DSpace Repository

20. yüzyıl müziğinde kullanılan özel efektlerin kemanda uygulama yöntemleri

Show simple item record

dc.contributor.author Akın, Tolga
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:44:37Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:44:37Z NULL
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9798 NULL
dc.description.abstract 20. yüzyıla gelindiginde insanlar için yasam ilginç bir hal almaya baslamıstı. Yeni çagın teknolojik gelismeleri, hayatı daha kolay yasanır hale getirmekteydi. Aynı gelismeler sanat alanında da büyük bir hızla ortaya çıkmaya baslamıstı. 20. yüzyıl müzigi de bu degisimden payına düseni almıstı. Müzikte yasanan degisiklikler arasında Schonberg'in 12 ton teknigi, Stravinsky'nin karmasık ritimleri, Penderecki'nin nota yazım teknigi gösterilebilir. Bu dönemdeki en büyük degisiklik ise, enstrümanların eser içindeki kullanıs biçimlerinde gizliydi. Besteciler, eserlerindeki müzikal düsüncelerini efekt olarak yansıtma yoluna gittiler. Klasiklesmis nota yazım tekniginden uzaklasıp, yerine grafik notasyona yöneldiler. Teknolojinin gelismesi ile icat edilen makinelerin sesleri, besteciler tarafından özel efekt olarak enstrümanlardan elde edilmeye çalısıldı. Honegger "Pacific 231" adlı eserinde buharlı trenden ve 1928'de yazdıgı "Rugby" isimli eserinde ise spordan oldukça etkilenmisti. Prokofiev 1918'de, "The Steel Step" balesini, 1934 yılında Rusya'ya dönmeden önce bestelemisti ve bu eser aynı zamanda sanayi ve makine endüstrisini kutlama niteligindeydi. Bu dönemin baslarında yazılan Alban Berg'in "Wozzeck" operası dönemin en önemli eserlerindendir. Serbest atonal stilde yazılan bu operada, modern orkestrasyonun bütün incelikleri ve ayrıntıları oldukça yaygın bir sekilde kullanıldı. Bu dönemde grafik notasyonun yükselisi kemanda da yeni çalma tekniklerini ortaya çıkartmıstır. Arse kullanımındaki yenilikler bu dönemde zirveye ulasmıstır. Life was getting interesting for people at the beginning of the 20th century. Technological innovations of the new age have made life much more comfortable. Similar improvements have started to take place very rapidly in field of art. The music of that century has also affected by these extremely rapid changes. Schonberg's technique of 12 tones, Stravinsky's sophisticated rhythms and Penderecki's technique of writing notes can be counted as good examples for the innovational changes in music. The most influential change at this age was hidden in the way of using the instruments in a musical piece. Composers have preffered to reflect their musical thoughts by using sound effects. Besides, classical technique of writing notes was replaced by graphical notation. Composers have inspired from the newly invented machines and tried to imitate their sounds by using the instruments. It's quite obvious that Honegger has strongly inspired from a train in his work named "Pacific 231" and from sports in "Rugby" which he wrote in 1928. Prokofiev has composed his balet "The Steel Step" in 1918 before he came back to Russia in 1934. This piece constitutes a celebration fort he industrial revolution. Alban Berg's opera of "Wozzeck" which was written at the beginning of that epoch was one of the most significant pieces. In this opera which was composed in a free atonal style, one way observe all the niceties and details of the modern orchestral view. The rising of the graphical notation has also brought new playing techniques in violin. The innovations in using bow have raeched to the peak in that epoch. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject 20. yüzyıl=20th century Müzik=Music Efekt=Violin en_US
dc.title 20. yüzyıl müziğinde kullanılan özel efektlerin kemanda uygulama yöntemleri en_US
dc.title.alternative The methods of practicing the special effects on violin, which are used on the 20th century music en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account