dc.description.abstract |
Mozart'a yapıtlarını nasıl yaptığını açıklanması istendiğinde "Nasıl Bilebilirim" demişti açık yüreklilikle. Bir sanatçıyı açıklamak ne kadar zor ise yarattığı eserlerini de anlatmak o kadar zordur. Nedeni; yaratılan her şey "Tanrının elini gösteren çizgilerdir" bu ifade doğrultusunda Türk Resim Tarihinde Suluboya Üstadı olarak bilinen Yavuz Seçkin'in sanat hayatı yüksek lisans tezi konusu haline getirilmiştir. Bu yüksek lisans tezinde, Yavuz Seçkin'in tasarım hayatına başlangıcı tasarım alanında aldığı yurtiçi, yurtdışı öğrenimleri, aldığı eğitim doğrultusunda tasarım anlamında ürettikleri, akademik yaşamı gerek Geleneksel Türk El Sanatlarında ve Endüstri Tasarımı için kurduğu tasarım sistemleri bu yöntemlerin tasarım ve ürün olarak yansımaları ifade edilmiştir. Ressam Yavuz Seçkin'in sanat hayatına merakı ilgisi, sanata ve sanatçıya bakış açısı, neden kendine sanatçı dememesi, sanat eseri tanımlaması, yaşadığı ülkenin sanata bakışı ve halkı resim sanatına karşı ilgisinin nasıl artması gerektiği hakkındaki düşünceleri Türk resim tarihindeki yeri onun sanatı için sanat eleştirmenlerinin düşünceleri sanat hayatında açtığı sergileri ve ödülleri incelenmiştir. Sanatçının bizzat kendisinin seçtiği eserlerinden beş tanesinin seçilip, bilgisayar çıktısı alınarak eşarba uygulaması yapılmıştır. When Mozart was asked to explain how he composed his music, his openhearted answer was: " How can I know? ". To unfold an artist is very difficult, and the same difficulty applies to explaining the works created by him. The reason behind this is; that every creation consists of lines showing God's hand. In consciousness of this expression, the art life of Yavuz Seckin; known as the "Watercolor Master of Turkish Painting History" has been presented as master's thesis subject. In this master's thesis; the beginning of Yavuz Seckin's design life, his educational programs in the field of design both in Turkey and abroad, his productions in design accomplished in light of his educational programs, his academic path, design systems that he constructed for traditional Turkish hand crafts and industrial design, the productional and design reflections of these methods were presented. Yavuz Seckin's interest and curiosity to art, his perspective in terms of art and artist, the reason why he didn't designate himself as an artist, his definition of an art work, the viewpoint of the country to art where he resided and his ideas on how to encourage the people of this country to pictorial art, his place in Turkish painting history, the reviews of art critics about him, his exhibitions and prizes were explored. Five pieces from his work which were chosen personally by him were applied to scarves. |
en_US |