DSpace Repository

Rengin Bir Grafik Tasarım Ürünü Olarak Afişe Katkısı: Tarihsel Bir İnceleme

Show simple item record

dc.contributor.author GÜMÜŞTEKİN, Nuray
dc.date.accessioned 2015-09-14T11:55:21Z NULL
dc.date.available 2015-09-14T11:55:21Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/977 NULL
dc.description.abstract Sanat, var olduğu tarihsel süreç içinde, toplumsal bilincin ve kültürün bir parçası olarak, sanatçının dünyayı görsel yolla algılamasınınbir göstergesi olmuştur. Sanat dalları arasında grafik sanatlar, kitleleri yönlendirmesi, beğenileri etkilemesi ve değiştirmesiaçısından önemli bir yere sahiptir. Belli bir tasarım sürecinin sonunda ortaya çıkan grafik tasarım ürünleri arasında yer alanafiş, iletişim kavramı içinde düşünülmesi gereken, kitlelere plastik sanatlar yoluyla mesaj veren bir araçtır. İyi bir sloganla desteklenengörsel bir imge; doğru bir renkle desteklenen tipografi veya resimsel bir unsur; görsel bir imge veya tipografi ile desteklenenrenk, bir tasarım ürünü olarak afişin amacına ulaşmasını sağlar.Bu çalışmanın amacı, ortaya çıkışından günümüze, ayrı bir anlatım türü olarak, resmin sınırlarını da zorlayan bir sanat formu olanafişi, bir tasarım elemanı olan renk boyutunda çeşitli örneklerle incelemektir. Bu amaca ulaşma doğrultusunda, farklı toplumlarınfarklı dönemlerinde yetişen, içinde yetiştikleri toplumun sosyal, kültürel, ekonomik ve politik yapılarından etkilenen, afişi temelüretimleri arasında gören tasarımcıların özgün tasarımları değerlendirilmektedir. As a part of social awareness and culture, art has been the sign of artist's visual perception of the world throughouthistory. Within the subject field of art, the graphic arts hold an important place in terms of guiding audiences, influencingand changing tastes. Poster, which is one of the graphic design products that is created through a certaindesign process, is an instrument giving message to audiences by way of plastic arts, must be considered within thescope of communication concepts. A visual image supported by a well catch-phrase; a typographic or a pictorialelement enriched by accurate colours; colour enhanced by a visual image or typography ensure the poster to achieveits goals as a design product.The aim of this study is to examine the poster within the scope of colour concept, as a distinct genre of expressionand as an art form pushing the limits of painting from its emergence to the present day. In doing so, various designers'unique designs have been evaluated, who are brought up in diverse societies in different times; who are influencedby the social, cultural, economical and political values of the societies that they live in; and, who consider the posteras their major products. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi en_US
dc.subject Sanat, İletişim, Afiş, Tasarım, Tasarımcı, Renk.Art, Communication, Poster, Design, Designer, Colour en_US
dc.title Rengin Bir Grafik Tasarım Ürünü Olarak Afişe Katkısı: Tarihsel Bir İnceleme en_US
dc.title.alternative The Contribution of Colour to Poster as a Graphic Design Product: A Historical Survey en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account