DSpace Repository

Ludwig Milde (1849-1913) Concert Studies Op. 26 nos. 1-25 vol. ı konser etüdlerinin Fagot literatüründeki yeri ve bunların analizi

Show simple item record

dc.contributor.author Turanlı, Erdoğan
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:42:06Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:42:06Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9758 NULL
dc.description.abstract Ludwig Milde, dünyaca meşhur olan ve günümüzde hala çok kullanılan, en önemlileri "Orchesterstudien für Fagott" ve "Akkordzerlegung für Fagott" olan birkaç etüd kitabı yazmıştır. Bu kitapların eğitimsel değeri ancak savaştan sonra 1945'te tanınmış ve kabul edilmiştir. Bu çalışmamızın temel amacı bu etüdlerin fagot eğitim ve literatüründeki vazgeçilmez yerini ve önemini ortaya koymaktır. Fagot literatüründe birçok egsersiz ve etüd kitapları yazılmıştır, Ludwig Milde, Julius Weisenbornun, Etiyene Ozi, Anton Slama, Karel Pivonka, Luici Gatti, Eugene Bozza, Marius Piard etütler. Ancak yapılan araştırmalarda müzikal düşünceyi geliştirmek ve esnekliği sağlamak için Ludwig Milde etüdlerinin yaygın olarak kullanıldığı gözlemlenmiştir. Bunun nedeni olarak ise etüdlerin; kolay anlaşılır, şarkı gibi lirik cümle yapısına ve zengin armoni dışında form bakımından yazıldıkları romantik dönem özelliklerini taşıması gösterilebilir. Ayrıca yaptığımız çalışmayla konser etüdü olarak bestelenmiş bu parçaları, fagot repertuvarına oda müziği formatında kazandırmış bulunmaktayız. Daha çok teknik hakimiyeti geliştiren Luici Gatti ve Marius Piard gibi etüdlerle kıyaslandığında, Ludwig Milde etüdlerinin tekniğin yanı sıra, sağlıklı bir nefes tekniğinin oluşturulmasına yönelik olduğu söylenebilir. Özellikle yavaş tempolu etüdlerin, ton kalitesi, nefes, ritm, müzikal ifade ve esneklik gibi temel olguların geliştirilmesi anlamında yararlı olduğu gözlenmiştir. Milde'nin Op.26 Konser etütlerinin günümüz fagot literatüründeki yerini daha net anlayabilmek için, bazı konservatuarların fagot müfredatı, giriş ve mezuniyet sınav programları ve konser repertuarlarını ve konu ile ilgili makaleleri incelemek yerinde olacaktır. • Joseph Haydn Konservatorium De Landes Burgenland Eisenstadt, Almanya • Fachhochschule Osnabrück, Almanya • Tiroler Landeskonsrevatorium, Avusturya • Det Jyske Mussikkonservatorıum, Danimarka • Carl Nielsen Academy Of Music Odense Odense, Danimarka • Conservatorio Di Musica San Pietro, İtalya • Florida Band Masters Association "2009 All-State Symphonic Band", ABD • International Double Reed Society (Uluslararası Çift Kamışlılar Topluluğu Dergisi), ABD Çalışmamın üçüncü bölümde etüdlerin form analizi yapılmıştır; dördüncü bölümde ise etüdlerin çok seslendirilmesinde kullandığım yöntem ve bazı temel kurallara yer verdim, etüdlerin çok seslendirilmiş halini partitür olarak sundum. Ludwig Milde has written several methods which are worldwide famous and nowadays still usefull. Most important of which are; "Orchesterstudien für Fagott" and "Akkordzellegung für Fagott". The educational value was first approved after the war in 1945. The basic aim of this study is to introduce their indispensable place in the basssoon education and literature. There are many exercises and study books written for basson: Ludwig Milde, Julius Weisenbornun, Etiyene Ozi, Anton Slama, Karel Pivonka, Luici Gatti, Eugene Bozza, Marius Piard. However, it is discorevered that in previous works, Ludwig Milde exercises are widely used to develop musical thinking and flexibility. The reason of it is that it shows the properties of the romantic period in which it has been written, besieds its intelligible lyric-like phrase and rich harmonic structure. Furthermore we have converted these pieces which were written as concert studies into chamber music format for bassson repertoire. Compared to the exercises of composer like Luigi Gatti and Marious Piard which are intended to create technical control, it is communicable that Milde's exercises are intended for building up a healthy breathing technique, besides finger technique. It's observed that especially the slow tempo exercises are usefull in the creation of basic events such sound quality, breathing and rhythmic articulation, musical expression and flexibility. In order to understand the place of Milde's Op.26 concert studies in today's fagot literature more clearly, it will be helpfull to observe the syllabus, programs of enterance and graduation exams and concert repertoirs and articles connected to the subject. • Joseph Haydn Konservatorium De Landes Burgenland Eisenstadt,Germany • Fachhochschule Osnabrück, Germany • Tiroler Landeskonsrevatorium, Austria • Det Jyske Mussikkonservatorıum, Denmark • Carl Nielsen Academy Of Music Odense Odense, Denmark • Conservatorio Di Musica San Pietro, Italy • Florida Band Masters Association "2009 All-State Symphonic Band", USA • International Double Reed Society, USA The form analyses of the exercies are made in the third part of my study; in the fourth part i offered the method and some basic rules which i used in the making of harmonisation of the exercises and presented the new form as score. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject Müzik=Music Müzik terimleri=Music terms Müzisyenlik=Musicianship Müzik eğitimi=Music education Müzik öğretimi=Music learning Müzisyenler=Musicians en_US
dc.title Ludwig Milde (1849-1913) Concert Studies Op. 26 nos. 1-25 vol. ı konser etüdlerinin Fagot literatüründeki yeri ve bunların analizi en_US
dc.title.alternative The place of Ludwig Milde (1849-1913) Concert Studies Op. 26 Nos. 1-25 Vol. I in the Bassoon literature and their analysis en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account