DSpace Repository

Günümüz Sanatında Ruhsal Bir Bütünlüğün Temsilcisi Olarak Doğa

Show simple item record

dc.contributor.author OTO, ARZU
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:37:21Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:37:21Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9680 NULL
dc.description.abstract Güncel anlamda görsel sanatlarda doğa ve ruhsallık kavramlarını ele almak sanat tarihsel bir perspektifi gereksinir. Tarihsel olarak bakıldığında bu kavramlar bizi sembolizm ve onun muştuladığı romantizm akımlarına ulaştırır. Bu doğrultuda bir çalışma günümüze kadar uzanan bir izlek oluşturmayı mümkün kılar.Sembolizm düşe ve imgeleme yaklaşımıyla gerçeğin görünümlerini sorgulayan bir iç dil geliştirmiştir. Rüyalar, fanteziler ve bilinç dışı bu ifade için ona kaynaklık ederken, doğayı derinlemesine ruhsal bir kavrayışla ifade etmede esin vermiştir. Mistisizm, ölüm, erotizm, öte dünya, mistik varlıklar ve gizemli olan, ifade edilemeyen her şey sembolizmin ilgi alanına girmektedir. Uzamla bağını koparmış, fantastik ve düşsel dışavurumu ifade etmede imge bilinçdışı yeni bir boyut kazanmıştır. Bu içeriğin ve dilin romantizmi şekillediğini ve öncülü bir doğaya sahip olduğunu söylemek mümkündür.Romantizmle birlikte özellikle doğa, metafizik anlamlar kazanarak, manevi arayışlara eşlik eden, ruhsal özgürlüğün sembolü haline gelmiştir. Duygularla, düş gücüyle, melankoli ve nostalji ile özdeşleşmiştir. Aşkınlık ve sınırsızlığı ifade etmek için yeni bir ruhsal bütünlüğün temsilcisi olarak gündeme gelir. Panteizme yaklaşan bir tavırla doğa tanrısal varoluşa ulaşmanın yüce duyguların sembolüdür. Günümüzde hala pastorallik benzer duygusal çağrışımları akla getirir.Günümüz sanatında birbirine girift ele alınan doğa ve ruhsallık kavramları tarihsel bağlamı içerisinde ele almak ilişkisel anlamda önem taşır. Farklı medyalarla iş üreten birçok güncel sanatçıda, üretimin şekillenmesinde bu birikimin ve esinin izlerine rastlıyoruz.Considered historically, After the Industrial Revolution, the urban life, financial and technological changes have brought with them suspicions concerning that human being will not able to have connections with nature and his own presence again.In this sense, for human being, it is possible to mention a new life model which requires adoptation process.The new life model is described as different mentality and perception that change culture, human relations and iner life. The distinctive feature of this mentality is the great significance for reason and reasonable approches that keep the iner life in the second place. This situation has brought with it the fall of religious morals, the weakness of humanistic relationship and a standart lifeformulation.Historically, since the apperance of Romanticism, a lot of artists working witj different techniques deal with the nature almost as the worship of the nature to describe its spiritual theme. The new meanings are referred to the nature as the need to revive the connection with the nature, the universe, the instinct and the power of spirit.The nature has also become a bsis for nostalgic longings with utopian approach. The most significant feature of the theme of the nature is described as an attempt to have spiritual themes. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Günümüz Sanatında Ruhsal Bir Bütünlüğün Temsilcisi Olarak Doğa en_US
dc.title.alternative Nature as representative of spiritul wholeness in today's art en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account