DSpace Repository

Andre Jolivet'in Cinq Incantatıons' u üzerine bir çalışma kılavuzu önerisi

Show simple item record

dc.contributor.author Gündüz, Jülide
dc.date.accessioned 2015-11-23T16:00:19Z NULL
dc.date.available 2015-11-23T16:00:19Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9519 NULL
dc.description.abstract Jolivet'nin 1930'lu yıllara denk gelen birinci bestecilik dönemi büyülü dönem olarak adlandırılır. Besteci bu dönemde, pekçok yirminci yüzyıl sanatçısı gibi batı toplumlarının dış kültürlere yoğunlaşan ilgisinden etkilenmiştir. Bu dönemde, Fransa'da Mauss ve Levy-Bruhl önderliğinde sürdürülen etnolojik çalışmalar, ilkel topluluklarda büyü, Avrupa dışı kültürler ve ezotorik metinler, bestecinin kendine özgü bir tarz oluşturmasındaki süreçte başlıca esin kaynakları olmuştur. Çalışmanın birinci bölümünde Jolivet'nin büyülü dönemini oluşturan etkenler ve Cinq Incantations'un genel özellikleri incelenmiştir. Bestecinin 1936 yılında, solo flüt için yazdığı Cinq Incantations, ilkel topluluklarda doğum, ölüm, çalışma gibi hayata dair konuların işlendiği beş bağımsız parçadan oluşur. "Mana"(1935) ve "Beş ritüel Dans" (1937) ile birlikte bir üçlemenin parçası olarak sınıflandırılan Cinq Incantations, yirminci yüzyıl flüt dağarının en önemli yapıtları arasında sayılmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümü, Cinq Incantations'un genç çalıcılara teknik ve yorum açısından çalışılmasına yönelik bir kılavuz niteliğindedir. Jolivet' s first composing period which was during 1930's is known as magical period. In this perion the composer was affected by the interest of western communities in foreign cultures like most 20th century artists. In this period in France ethnologic studies lead by Mauss and Levy-Bruhl, spell in primative societies, non-European cultures and esoteric writings were sources of inspiration for the composer to create his own style. In the first part the determinats of Jolivet's magical period and the overall features of Cinq Incantations. Cinq Incantations composed in 1936 consists of five seperate pieces written for solo flute which are about life related issues as brith, death and working in primative societies. With "Mana"(1935) and "Five Ritual Dance"(1937) classified as a part of a triplet, "Cinq Incantations" is among the masterpieces of flute in twentieth century. The second part of the work is like a technical and interpretive guide for young players to study "Cinq Incantations". en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject Flüt=Flute Müzik=Music en_US
dc.title Andre Jolivet'in Cinq Incantatıons' u üzerine bir çalışma kılavuzu önerisi en_US
dc.title.alternative A study guide suggestion on Andre Jolivet's Cinq Incantations<br> en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account