DSpace Repository

Torsen diferensiyelinin taşıt seyir dinamiğine etkisinin bir matematiksel taşıt modeli yardımıyla sayısal incelemesi

Show simple item record

dc.contributor.author TOPAÇ, MEHMET MURAT
dc.date.accessioned 2015-11-20T15:32:53Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T15:32:53Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9197 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada, Torsen diferansiyelinin taşıt seyir dinamiği karakteristiğine etkileri incelenmiştir. Bunun için, taşıt gövdesi ile tekerleklerin uzaydaki hareketlerinin ikinci derece diferansiyel denklem ifadelerini temel alan beş kütleli ve onbeş genel koordinatla kinematik ve kinetik olarak ifade edilebilen bir matematiksel model yardımıyla, MATLAB® tabanlı bir simülasyon programı oluşturulmuştur. Bağımsız askı sistemi, taşıt gövdesi, güç iletim sistemi ve lastik tekerlek gibi alt bölümlerden oluşan bu programdan yararlanılarak, taşıt tekerleklerinin tutunma katsayısındaki değişimin, tahrik konfigürasyonu, diferansiyel moment dağıtım oranı gibi parametrelere bağlı olarak, taşıtın doğrusal hareket ve özgül yönlenme karakteristiklerine etkileri araştırılmıştır. In this study, the effects of Torsen differential on vehicle handling dynamics were investigated. In order to do this, a MATLAB®-based simulation program was developed by using a five mass, 15 degrees of freedom mathematical model that is based on the second order differential equations which are generated from generalised co-ordinates of the wheels and the vehicle body. By using this program which consists of independent suspension module, powertrain module, tyre module etc., effects of the changes of tyre-road coefficient on the translational and turning characteristics of the road vehicle were studied, in case of the variation of the parameters such as drive configuration and torque bias ratio. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Taşıt dinamiği, Torsen diferansiyeli, Matematiksel model,Sayısal yöntemler, Sanal mühendislik,Vehicle dynamics, Torsen differential, Mathematical model, Numerical methods, Virtual engineering en_US
dc.title Torsen diferensiyelinin taşıt seyir dinamiğine etkisinin bir matematiksel taşıt modeli yardımıyla sayısal incelemesi en_US
dc.title.alternative Numerical analysis of the influence of Torsen differential on vehicle handling dynamics by using a mathematical vehicle model en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account