DSpace Repository

An appraisal of setting environmental strategy for airports and a case study of their contribution to global warming from Turkey

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZDEMİR, Gülsan
dc.date.accessioned 2015-11-20T15:26:18Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T15:26:18Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9089 NULL
dc.description.abstract Dünya ekonomisi büyüdükçe havacılık da hızlı bir şekilde büyüyen bir sektör olmuştur. Yolcu ve yük taşımacılığının sürekli artması, hava yolu taşımacılığını tüm ulaştırma türleri içerisinde en hızlı büyüyen sektör haline getirmiştir. Global hava taşımacılığının ekonomik ve sosyal faydalarının olmasının yanı sıra bazı çevresel etkiler de oluşturmaktadır. Günümüzde çevresel etkilerin azaltılması ana çalışmalar olmuştur. Buna ek olarak, gürültü azaltma konusunda ilerleme de önemli bir çevre konusudur. Karbon ayak izi Uluslararası Havalimanları Konseyinin yürüttüğü Havalimanı karbon akreditasyonu program ile yönetilmektedir. Program, 'Haritalandırma', 'Azaltma', 'Optimizasyon' ve Nötralizasyon sertifikasyonları ile havalimanlarında karbon emisyonlarının yönetilmesini ve azaltılmasını sağlar. Karbon ayak izi hesabı ve raporunun, ISO 14064 Sera Gazı Hesaplama Standardı hükümleri çerçevesinde bağımsız olarak doğrulanması gerekmektedir. Havalimanı Karbon Akreditasyonu tarafından kullanılan emisyonların ayak izleri tanımları Sürdürülebilir Kalkınma için Dünya İş Konseyi (WBCSD) ve Dünya Kaynaklar Enstitüsü (WRI) "Sera Gazı Protokolü" Kurumsal Hesaplama ve Raporlama Standardı ilkeleri doğrultusunda belirlenmektedir. Karbon ayak izi hesaplamaları Sera Gazı Protokolü (GHG Protokolü) çalışma sayfaları ile yapılmıştır. Bu tez çalışmasında uluslararası havacılık organizasyonları ve uluslararası havacılık standartları irdelenmiştir. Uluslararası havacılık standartları özellikle çevre konuları ile bağlantılı olarak ele alınmıştır. İzmir Adnan Menderes Havalimanı Dış Hatlar Terminali için yapılan karbon ayak izi hesabının temel prensipleri üzerine çalışılmıştır. Doğrudan ve dolaylı emisyon kaynaklarının tanımı yapıldıktan sonra, ilgili veri toplanmış ve GHG Protokol çalışma sayfalarına veri girişi yapılmıştır. Verifikasyon, ISO 14064 standardına göre seviye 1 ? haritalandırma seviyesi için yapılmıştır. Karbon ayak izi hesaplamaları bazı varsayımlar ve kabuller ile B738, A319 ve A320 tipi uçaklar için de yapılmıştır. Bu uçak tipleri 2007-2010 yılları istatistiksel hava trafiği verilerine göre ilk 3 sırada bulunan uçak tipleri olarak belirlenmiştir. Aviation is a rapidly growing sector as the world economy has grown. Transportation of passenger and freight is increasing continuously, making air travel the fastest growing sector amongst all transportation types. The global air transportation system has economic and social benefits, while simultaneously environmental impacts are created. Mitigation of environmental affect to the environment is becoming a major challenge in this century. In addition, progress on noise reduction is also an important environmental issue. Carbon footprint of airports has been managed by Airport Council International (ACI) with the Airport Carbon Accreditation (ACA) program. The program assesses and recognizes the efforts of airports to manage and reduce their carbon emissions with four levels of certification: 'Mapping', 'Reduction', 'Optimization' & 'Neutrality'. Carbon footprint has to be calculated, reported and independently verified in accordance with ISO14064 Green House Gas Accounting Standard. The definitions of emissions footprints used by Airport Carbon Accreditation follow the principles of the World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) and the World Resources Institute (WRI) ?Greenhouse Gas Protocol? Corporate Accounting and Reporting Standard. The carbon footprint calculations were made by the Greenhouse Gas Protocol (GHG Protocol) worksheets. In this thesis international aviation organizations and international aviation standards were evaluated as a review. International aviation standards were evaluated related to environmental issues of airports. The basic principles of the carbon footprint calculation of Izmir Adnan Menderes Airport International Terminal were studied. Direct and indirect emission sources related data were collected and were entered to the GHG Protocol worksheets. The verification was made according to the ISO 14064 standard for level 1- mapping level. The carbon footprint calculations were made for aircrafts B738, A319 and A320 with several assumptions. These types of aircrafts were the first 3 types that are obtained from the statistical air traffic data for 2007 to 2010. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Havacılık standartları, sürdürülebilirlik, havalimanı, karbon ayak izi. Aviation standards, sustainability, airport, carbon footprint en_US
dc.title An appraisal of setting environmental strategy for airports and a case study of their contribution to global warming from Turkey en_US
dc.title.alternative Havalimanları için çevresel stratejilerin değerlendirilmesi ve havalimanlarının global ısınmaya katkıları üzerine Türkiye'den bir örnek çalışma en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account